نمایندگان پارلمان اروپا مذاکرات را به دقت زیر نظر دارند/ تصویب و اعمال تحریم های جدید باید ممنوع شود

نمایندگان پارلمان اروپا مذاکرات را به دقت زیر نظر دارند/ تصویب و اعمال تحریم های جدید باید ممنوع شود

روز جدید : بیش از 250 نماینده در خصوص مذاکرات هسته ای وین به رئیس جمهور نامه نوشتند.

بیش از 250 نماینده در خصوص مذاکرات هسته ای وین به رئیس جمهور نامه نوشتند که به شرح زیر است:

به نام خدا

حضرت خجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران

سلام

صمیمانه ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان

با قدردانی از زحمات جنابعالی و تیم مذاکره کننده برای حل و فصل مسائل توافق هسته ای که توسط برخی کشورها به ویژه آمریکا اجرایی شده است. به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و بر اساس وظایف و مسئولیت های قانونی و نظارتی و در حیطه حیثیتی. حکمت و مصلحت و بر اساس تجربه سالهای گذشته; موارد زیر را یادآور می شویم:

ضروری است مذاکرات فعلی و آتی به گونه ای انجام شود که موارد زیر را در نظر داشته باشد: برای تأمین حداکثری منافع ملی کشور:

1- تجربه مذاکرات قبلی نشان می دهد که عدم تمایل آمریکا و مذاکره کنندگان به ارائه تضمین های لازم نه تنها منافع ملی کشور را تامین نمی کند، بلکه به دلیل خروج آمریکا از برجام به منافع ملی و توافق آسیب می رساند. بنابراین لازم است در مذاکرات جدید آمریکا قانونی را تضمین کند که از برجام خارج نشود و موضوع را به صورت کاملا قانونی در نهادهای تصمیم گیری این کشور مانند کنگره پیش ببرد. تا مانع اجرای آن نشود.

2- یکی از شروط اصلی مذاکره; عدم تهدید پس از توافق است و وجود مکانیزم ماشه در واقع به معنای حفظ تهدید و شکست مذاکرات است، بنابراین باید تضمین های لازم به گونه ای اخذ شود که در صورت ورود آمریکا به برجام، مکانیسم ماشه اعمال نخواهد شد.

3- متأسفانه حتی در جریان مذاکرات; آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه افراد، نهادها و مؤسسات کشور اعمال می‌کند که نشان از قصد مخرب در مذاکرات دارد. بنابراین به ویژه در مذاکرات ضروری است. اتخاذ و اعمال تحریم‌های جدید باید ممنوع شود و اعلام شود که تحریم‌های لغو شده مجدداً اعمال نخواهد شد.

4- جمهوری اسلامی ایران حق صادرات نفت به هر کشور و به هر میزانی که طرفین در آن در سهمیه تعیین شده توسط اوپک قبل از اعمال تحریم ها و بسته به وضعیت جمهوری اسلامی ایران مورد توافق قرار گرفته اند، خواهد داشت. سیستم بانکی.برای دریافت.

5- انتقال منابع مالی و منافع جمهوری اسلامی ایران اعم از وجوه حاصل از فروش نفت و منابع بلوکه و بلوکه شده از کلیه کشورها. رفع موانع در این راستا حق جمهوری اسلامی و طرف های مذاکره کننده است و در این راستا هرگونه مانعی برای تبدیل (تبدیل) ارز ممنوع و همچنین جلوگیری از جذب سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست. توسط ملت ایران دولت حق دارد بررسی کند.

همچنین در مواد 6 و 7 قانون اقدامات راهبردی رفع تحریم ها و حفظ منافع ملی ایران، شرط اجرای تعهدات ایران، برقراری کامل روابط بانکی، رفع کامل موانع صادرات، فروش کامل نفت و نفت ایران است. محصولات، بازگشت کامل و سریع ارز منابع فروش و ارائه گزارش این اقدامات در مجلس و تصویب نمایندگان.

بر این اساس وعده های شفاهی از جمله سخنان رئیس جمهور آمریکا قطعا قابل تضمین نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از دولت انقلاب از نزدیک پیگیر مذاکرات هستند و بدون شک دولت و مجلس موافق حفظ منافع ملی هستند و خط قرمزها را رعایت کرده و از قانون مجلس دفاع خواهند کرد. مجلس شورای اسلامی از هرگونه توافقی که منافع ملت ایران را بر اساس قانون مجلس و خطوط قرمز ترسیم شده توسط نظام ترسیم کند، حمایت خواهد کرد.

برای جناب عالی و کارگزاران نظام در خدمت این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید