نمی توانیم به دشمن باج بدهیم و در مقابل دنیا مقلد منفعل نخواهیم بود/ میانگین درآمد سربازان باید بیش از 3 میلیون تن باشد.


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878080

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقلد منفعل به دنیا نخواهیم بود، گفت: جامعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف ظهر امروز در هجدهمین گردهمایی اساتید، اساتید و نخبگان دانشگاه های کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دین در جامعه ما منبع علم و قدرت است و این را باید باور کرد. در حکمرانی خوب؛ «دین نباید بازیچه سیاست ما باشد، بلکه دین باید معیار سیاست و حکمرانی ما باشد.

وی افزود: اگر دین مایه معرفت، قوت و سنجش کار ما شود، سخنان شهید مدرس که «سیاست ما دین ماست» محقق می شود. جوانان باید بدانند که در فضای داخلی و بین المللی دشمن به گونه ای با ما همراه است که اگر یکی از توطئه های دشمن برای یکی از کشورهای رقیب ما اتفاق بیفتد قطعاً حکومت آنها با تداوم چهار دهه نظام ما فرو خواهد ریخت. . .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی توانیم به دشمن باج بدهیم و چون برای بازدارندگی زحمات زیادی کشیده ایم، اهل گفت و گو مبتنی بر آموزه های فکری و وحی نیز هستیم، اما هرگز مقلد منفعل نخواهیم بود. جهان. . “

کلیباف گفت: در رابطه با نظام حکومتی انتظار داریم نخبگان پیوندی بین نهاد علم و نظام حکومتی برای تحول این نظام حکومتی فراهم کنند. در نظام های سیاسی سه نوع مشروعیت داریم، تداوم. و عملکرد، هر یک به خودی خود مهم است، اما اگر هر بخش مشروعیت خود را از دست بدهد، سه مشروعیت دیگر را تضعیف کرده و تأثیر منفی خواهیم گذاشت.

وی افزود: متأسفانه افراد جبهه انقلاب معتقدند که چون حزب اللهی هستند باید جایگاه و جایگاه داشته باشند در حالی که پاسخ دشمن فقط کار و کار است و اگر دیروز از مردم رزومه خواستیم درخواست خواهیم کرد. امروز رزومه ها.» اگر بخواهیم راه خدمت به شهدا، انقلاب، اسلام و مردم را طی کنیم، فقط باید کاری کنیم که کارآمدی دین در اداره جامعه ثابت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم جلسات علنی دادگاه های روز سه شنبه به مسائل نظارتی اختصاص داشت و نظارت دقیقی داشت. طبق قانون مصوب مجلس در سال جاری افرادی که جزو 3 دهک محروم هستند باید با وام مصوب 6 میلیارد تنی به صورت بلاعوض بیمه شوند. در سه ماهه اول امسال 5 میلیون و 379 هزار نفر از 6 میلیون نفر به صورت رایگان ارائه شدند که سال هاست این افراد با مشکلات جدی در این زمینه مواجه هستند.

کلیباف گفت: مجلس در بودجه سال جاری صندوقی به مبلغ 5000 میلیارد تن وام را تصویب کرد که برای خانواده های دارای بیماران لاعلاج راه اندازی و کارت سلامت ارائه شود تا بتوانیم بار را از دوش آنها برداریم. همچنین قرار شد از قرض الحسنه وام به آنها پیشنهاد شود.

وی گفت: کاری که مجلس یازدهم انجام داد این بود که حداقل دستمزدی را که کارگران دریافت می کنند تصویب کرد و به سربازان متاهل داد. بیش از 500 هزار جوان ایرانی درگیر این موضوع هستند که برخی از آنها گاهی به سربازی می روند و به دلیل بی پولی یک سال به تعطیلات نمی روند، اما اکنون طبق قانون مجلس، میانگین حقوق سربازان باید این باشد. بیش از 3 میلیون تومان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید