نهادهای متفکر باید تفکر بسیج را در جامعه نهادینه کنند

به گزارش راه دانا به نقل از کُردتودی، مهدی رمضانی در نشست اندیشکده بسیج مسئولان کردستان گفت: تصمیم امروز کشور ما یک اقدام است، بنابراین باید از توصیف آن فاصله گرفت و وارد فاز عملیاتی شد. “

وی افزود: حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند: «حق وسعت العرضه و من ضیق العقول فعل و انصاف» گفتن آن کار سختی نیست، اما عمل به کلام سخت است. وظیفه و اکثر ما در این بخش لنگ هستیم.

نماینده سیاسی امنیتی استانداری کردستان گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب هستیم، دورانی که رهبر معظم انقلاب بر پیشرفت و توسعه کشور تاکید دارند و این نیازمند کار عملیاتی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی همت و تلاش زیادی می طلبد چرا که از دولت سیزدهم انتظارات زیادی وجود دارد بنابراین باید در این دوره جهش داشت.

رمضانی ادامه داد: به لطف خداوند متعال دولت سیزدهم هماهنگ است و خواست دولت تحقق شعارهای انقلابی از ابتدا تا کنون است که نیاز به هماهنگی و همکاری دارد.

وی با اشاره به استعدادها و پتانسیل های موجود استان کردستان افزود: ظرفیت انسانی و ظرفیت های موجود استان کردستان به گونه ای است که به راحتی می توانیم در خط مقدم پیشرفت کشور باشیم.


تجدید ساختار در بحث اجرا اجتناب ناپذیر است

رئیس پارک علم و فناوری کردستان افزود: مردم کشور ما انقلاب کردند و امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب، مردم انقلابی ما تجربیات زیادی کسب کرده اند و امروز شاهد بلوغ هایی در دو حوزه اصلی هستیم. زیرساخت‌های فیزیکی و آموزش و پرورش: «ولسوالی‌ها در سطح ملی هستند.

دکتر حامد قادرزاده گفت: کشور ما جوانانی دارد که با استفاده از توانمندی‌های خاص و تجربیات گذشته خود ساختار جدیدی را بر اساس مبانی دینی و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کرده‌اند که نیاز به توضیح بیشتر دارد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر ساختار در بحث اجرا اجتناب ناپذیر است، افزود: باید در مسیر جدید تجدید ساختار کنیم اما تبیین جهاد لازمه این بازسازی است و مسئولیت آن بر عهده متعهدان به توسعه پایدار کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به موضوع اشتغال کارآفرین پرداخت و گفت: اشتغال لزوماً به معنای حفظ آنچه در گذشته بوده نیست، زیرا جامعه در حال تغییر است و این دانش امروز به ما می گوید که بسیاری از صنایع دیگر نمی توانند ادامه پیدا کنند. و برخی از فعالیت ها متوقف شده است.

وی افزود: ساختار جمعیت امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است چرا که جمعیت موجود دانش بنیان است و قصد دارد در کمترین زمان در دسترس بالاترین بهره وری را داشته باشد اما طبق نگاه قدیمی کار بیشتر انجام شد. بر اساس توانایی بدنی انسان.”

کادرزاده یادآور شد: زمان زیادی برای اجرای شعار سال نداریم و اکنون دو ماه از سال گذشته گذشته است، بنابراین در زمان باقی مانده باید بر اساس دانش کار اجرایی کنیم و باید هم افزایی صورت گیرد. کمیسیون ها

باید بگویم؛ در آن جلسه مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به عنوان فرمانده بسیج ستادی استانداری کردستان منصوب شد.


اعلام آمادگی جهاددانشگاهی برای اجرای طرح های دانش بنیان در کردستان

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان نیز در نشست اندیشکده بسیج مسئولان کردستان گفت: «.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب شعار داده اند و از این رو وظیفه مسئولان و دستگاه های اجرایی است که این شعار رهبر معظم انقلاب را عملی کنند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: اجرای شعار سال شامل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مراکز صنعتی می شود، اما برای شکست تحریم های ظالمانه دشمن، حرکت بزرگی برای اجرای آن لازم است. شعار سال در میان تمامی ادارات، سازمان ها و همه مردم «تجمع باید این را در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: فعالیت دانش بنیان می طلبد که سرچشمه هر برنامه و هر تصمیم و حرکتی مبتنی بر علم و دانش باشد و هر اقدام اجرایی را باید با دانش و تخصص انجام دهیم نه از طریق آزمون و خطا.

اسدی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی دانش بنیان با خاستگاه دانشگاهی منشاء خدمات تخصصی ارزنده است و تمامی فعالیت های انجام شده در این نهاد انقلابی در حوزه های مختلف دانش بنیان است. “

وی افزود: راه اندازی شعبه رویان در استان کردستان، راه اندازی مرکز سرطان پلنگ، اجرای طرح های پرورش دام سبک و سنگین از جمله طرح های دانش بنیان جهاددانشگاهی است که در صورت تصویب در طول مدت قابل راه اندازی است. سفر رئیس جمهور به استان کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان یادآور شد: با اجرای این طرح های دانش بنیان مردم از شیرینی و حلاوت فعالیت های پژوهشی برخوردار می شوند.


نهادهای فکری باید تفکر بسیجی را در جامعه نهادینه کنند

سردار علیرضا مدنی جانشین سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در این نشست گفت: هرکس در مسیر تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه تفکر امروز بسیج الگویی برای حرکت های آزادی خواهانه جهانی است، افزود: بسیج مجموعه ای الهی با اعتبار سیاسی و فرهنگی نشات گرفته از انقلاب و روحیه جهادی است.

جانشین سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: بسیج متعلق به همه مردم است و متعلق به شخص و گروه خاصی نیست و به فرموده مقام معظم رهبری هرکس در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد بسیجی است.

وی افزود: پایگاه ها و حوزه های مقاومت اهداف و منویات این تفکر بسیجی را دنبال می کنند چرا که تفکر بسیجی باید برای همه ارکان نظام خلاصه شود و بسیج اقشار در یک راستا است.

سردار مدنی افزود: در هر قشری سازمان بسیج به وجود آمد تا متوجه شود که بسیج خادم مردم است و این قشر می تواند با استفاده از تفکر بسیجی حرکت کند.

وی ادامه داد: فردی که با روحیه جهادی کار می کند با افرادی که از مشکلات روزمره در ادارات رنج می برند بسیار متفاوت است چرا که تمام کارها و فعالیت های آنها با دلسوزی انجام می شود.

جانشین سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: امروز تفکر بسیجی موجب اقتدار و سربلندی ملت ایران شده است و امروز به برکت تفکر بسیجی قوی ترین نظام و دولت ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که بر اساس همین تفکر و فرهنگ بسیجی ساخته شده با افکار و اندیشه های جهانیان بسیار متفاوت است، افزود: نیروهای بسیجی قوی ترین نیروهای دنیا هستند زیرا با ایمان کار می کنند.

سردار مدنی تفکر بسیج را مبتنی بر ارزش های دینی و قرآنی دانست و گفت: تفکر بسیجی در سوریه، عراق، لبنان، یمن به مقابله با جهانیان برخاسته و این کشورهای اسلامی را از شر توطئه های دشمنان نجات داده است.

وی افزود: در سایه اتکال به خداوند متعال و تفکر بسیجی، امروز اقتدار ایران اسلامی جهانی شده است، لذا اتاق های فکر به عنوان پیشتازان این موضوع باید این تفکر را در جامعه نهادینه کرده و گسترش دهند.

باید بگویم؛ در آن جلسه مهدی رمضانی به سمت فرماندهی پایگاه بسیج شهید کاظمی مسئولین استان کردستان منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید