نهضت عاشورا بهترین نمایش استکبارستیزی در تمام تاریخ است


ساعت: 12:20
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887612

حجت الاسلام وحید انصاری گفت: باید این شور دینی وجود داشته باشد که اگر هجمه ای به موضوع محرم شد واکنش نشان داد. راه امام حسین، راه غیرت دینی و تشکیل دین و اسلام ناب محمدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام وحید انصاری رئیس حوزه علمیه گچساران در گفت و گو با صبح زاگرس; وی در خصوص لزوم تبیین نهضت عاشورا گفت: باید توجه داشت که نقش تربیتی واقعه عاشورا و تأثیر آن بر سبک زندگی مردم نیز باید مورد بررسی گسترده قرار گیرد که کل وجود این واقعه نزدیک به چند ساعت نبود. از این وقایع، پس باید به گذشته و آغاز امامت و ولایت امام حسین علیه السلام پس از شهادت امام حسن علیه السلام برگردیم و به جنبه های تحصیلی و سبک زندگی آن حضرت بنگریم. .

وی افزود: در دنیای سیاست و حکمرانی آن زمان که سراسر اشرافیت و اشرافیت و سبک زندگی مرفه و بی دردسر معاویه، اعوان و حامیانش بود، افرادی به اندازه انگشتان دست بودند که با شجاعت کامل بی باک بودند. و بدون ترس از عدالت علوی دمیده شد، بنابراین همه آنها یا جیره بندی شده بودند یا در برابر حکومت سکوت کردند.

خوجت الاسلام انصاری گفت: اما شخصی که در مقام ولایت و امامت است یک سال قبل از مرگ معاویه در میان اعوان و انصار و بزرگان آن روز در وسط میدان می ایستد تا آنها را بیدار کند و از وضعیت موجود منزجر شوند و به آنها هشدار دهند. و انذر الهی می دهد، آیا ندیدی چگونه خداوند متعال به علما و بزرگان یهود احتجاج کرد و آنها را متهم و محکوم کرد؟ و آقازادگی از شهرت و نسب و امامت و ولایت خود برای ایجاد آگاهی استفاده کرد.

رئیس حوزه علمیه گچساران ادامه داد: امام حسین علیه السلام تا عاشورا وجوب تعاون و همکاری را سرلوحه کار قرار می دهد. امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهد و به این ترتیب بهترین های دنیا را با خود می آورد و به آموزش سبک زندگی اسلامی می پردازد و ترتیب کاروان بر اساس اصول و قواعد نظامی و رسمی است.

وی افزود: بنابراین برخی مسئولیت امنیت کاروان، برخی دیگر مسئولیت تدارکات و برخی دیگر وظیفه پیشرفت کاروان و یافتن مکان های مناسب را بر عهده دارند، حتی از روز اول ورود به کربلا تا عاشورا، برنامه ریزی دقیق امام حسین علیه السلام.

حجت الاسلام انصاری گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که به آن هم پرداختیم، غیرت دینی است. ببینید این روزها با نزدیک شدن به محرم عده ای که چهره ای به ظاهر عاقل دارند و تظاهر به روشنفکری می کنند اعلام می کنند که در ایام محرم پول خرج نکنید، این کار را نکنید، این رفتار انسانی نیست و از این قبیل زیاد داریم. آیا ما هزینه هایی که مردم در این 365 روز از سال متحمل شده اند آیا اعتراض در این ایام درست نیست پس باید غیرت دینی برای حمله به موضوع محرم باشد اجازه دهید در راه امام حسین (علیه السلام) واکنش نشان دهیم. بر او) راه غیرت دینی و شکل دادن به دین و اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی تصریح کرد: بنابراین شعارالله را اینگونه حفظ کردند و این محرم و صفر نیز سنگر پاسداری ماست، بحث تربیتی دیگر استقامت و پایداری است، در مقابل دین ستیزی نباید سکوت کرد. ، اهداف و دشمنی های ضد اسلامی و ضد بشری، این اشتباه شده است، ظلم به حقوق مردم و ملت است، ما باید در دفاع از اسلام که بر اساس آن انقلاب کردیم، پایداری و پایداری داشته باشیم. اسلام حقيقي اينطور نيست كه يك مسئول فكر كند چون رهبر است بايد مسئوليت بگيرد و ظلم كند، بلكه بايد اينگونه مجازات و تنبيه شود.

رئیس حوزه علمیه گچساران ادامه داد: اما موضوعات دیگری که باید به آن پرداخته شود، بحث حق و باطل، عزت و ذلت است که منشأ شعار معروف هیهات من الزهله است. امام جواب حق را نداد و در برابر ظالم سکوت کرد. اکنون نام حسین بن علی (علیه السلام) اصلاً وجود نداشته است، اما ببینید که ایستادن در مقام حق چقدر مهم، ارزشمند و معتبر است. می بخشد و عزیزان و بهترین و بهترین های دنیا در جوار امام می میرند و اسیر می شوند، اما حق گفته می شود و اعلام برائت و کراهت از باطل می شود.

فرمود: امام علاوه بر اعلام حق، به امر عزت جویی نیز می پرداخت، چنانکه در داستان می بینید، وقتی پسر یکی از خلفا خوار شد و برای بیعت آمد، یزید پای خود را دراز کرد. به او و این شکل ذلت و ذلت صادق است و همچنان از او به عنوان ذلیل ترین فرد تاریخ یاد می شود، اما از امام حسین علیه السلام به عنوان تاریخی ترین شخصیت یاد می شود و حتی در برخی از شعائر حسینی یاد شده است. بیانات بزرگان و علمای ما تاکید شده است که باید مورد احترام قرار گیرد.

حجت السلام انصاری گفت: آخرین نکته این امر هجرت و مبارزه است. ببینید امام حسین علیه السلام که از بیعت امتناع کرد، به قصد هجرت و باز هم به قصد همراهی نکردن با یزید بن معاویه از مکه، از مدینه به مکه حرکت کرد. عبور کردند و هجرت کردند و با همه تهدیدها، پیشنهادها و نظرات مختلف امام، منزوی نشدند، حرکت کردند و به سمت عراق حرکت کردند. آنها انجام دادند

رئیس حوزه علمیه گچساران ادامه داد: اما در نهایت امام حسین (علیه السلام) را در مسیر کربلا متوقف کردند و به زور جلوی ایشان را گرفتند و امام هم در مورد واقعه عاشورا دعوای بزرگی کردند، اگر با شما مخالفت کنند. چه کار می کنی امام فرموده بودند که در این آب ها کشتی می رانم و ندا اسلام را فریاد می کنم. خب ببینید 15 سال تبعید و هجرت امام راحل از ایران طول کشید، اما تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام ایستادند، جنگیدند و مقاومت کردند، این رمز پیروزی اسلام است، که باید همزمان هجرت کنید و بسم الله بجنگید که این نگرش و بینش امام خمینی(ره) برگرفته از عاشورای حسینی است و افرادی مانند علمای الازهر با هر حکومتی همراهی و همکاری داشته اند. تغییر نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید