نوری: آموزش و پرورش به دنبال روش های جذاب و موثر برای رشد معنوی دانش آموزان است

نوری: آموزش و پرورش به دنبال روش های جذاب و موثر برای رشد معنوی دانش آموزان است

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید کوم بر همکاری با حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: نیازمند نهادی دینی و حوزوی برای کمک به رشد طلاب معنوی هستیم و آموزش و پرورش آماده است. «روش های جذاب، جدید و مؤثر این فرصت را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم می کند.

وی با اشاره به تامین نیروی کار مورد نیاز برای تحصیل از دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: برای تقویت مناطق فقیرنشین بر اساس شاخص های پیشرفت و رضایتمندی، تربیت نیروی کار لازم و تقویت امکانات در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید اذعان کنیم که در این چهل سال از انقلاب اسلامی در زمینه تربیت دینی و ارتقای اعتقادات دانش آموزان کم کاری شده است.

نوری اضافه کرد: ورود سند 2030 در سال های اخیر دستورات غربی را بر اجرای دستورات اسلامی و قرآنی حاکم کرده است. برخی از کشورهای اسلامی متعهد شده اند که این دستورالعمل های غربی را تا سال 2030 در مدارس اجرا کنند که فرسنگ ها با مبانی وحیانی، اعتقادی و قرآنی ما فاصله دارد و ما در مجموعه بین المللی پیش رو به دنبال نقد این سند هستیم. و پاسخ قانع کننده و مستند به این امر ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دیدارهای امروز با مراجع و علما به دنبال تشدید همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا حضور دانش آموزان جوان، مستعد و تحصیلکرده در مدارس و فصل جدیدی در تقویت اعتقادات دانش آموزان فراهم شود.

نوری توجه به مناطق فقیرنشین را یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید برشمرد و یادآور شد: با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی کار و نیروی لازم برای ارتقای حوزه های آموزشی این مناطق تلاش خواهیم کرد. تجهیزات مدرسه / پانا

دیدگاهتان را بنویسید