نگاه ما به قیام و نهضت امام حسین (ع) نباید سطحی و سطحی باشد


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888273

مبلغان اسلامی در کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی:

این مبلغ اسلام در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی گفت: هرگاه امت با امام همراهی می کردند، کارها انجام می شد، اما وقتی امت حرکت نمی کرد، کارها بی نتیجه می ماند. ما معتقدیم قیام و نهضت امام حسین (ع) سطحی و سطحی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; سهیل اسد در نشست بین المللی قیام حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: بسیاری از پدیده ها. آنچه در سیره ائمه مشاهده می کنیم باید بر اساس نظر خود اهل بیت پالایش و تحلیل و بررسی شود.

وی با بیان اینکه تحلیل های زیادی در تاریخ درباره قیام امام حسین (ع) ثبت شده است، گفت: در یکی از مناجات امام حسین (ع) فرمودند، می دانید نهضت و قیامی که من شروع کردم در واقع به خاطر نبود. تسلط و مشکلات دنیوی

وی با بیان نظر اهل سنت در خصوص قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: در واقع در جنگ بین دو گروه، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که آنها به دنبال تسلط و قدرت هستند، یزید قدرت خود را می خواهد. تحمیل می کند و امام حسین (علیه السلام) از مرجعیت خود دفاع می کند و متأسفانه بسیاری از تحلیل ها در داستان قیام امام حسین (ع) به ویژه در میان اهل سنت بر همین تفکر بوده است.

این مبلغ اسلام در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی تصریح کرد: قیام و نهضت امام حسین(ع) به دلیل مشکلات دنیوی نبود، بلکه در واقع اهداف قیام احیای سنت پیامبر(ص)، برپایی آن بود. اسلام واقعی، اصلاح امت، امر به معروف و نهی از منکری که فراموش شد.

وی به وظایف امت در قبال امام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امام نسبت به امت خود وظایفی دارند، امت نیز نسبت به امام خود وظایفی دارند، در واقع نظام امامت در مکتب شیعه، امام امت است و در واقع امامت در مکتب شیعه، امام امت است. و امامت در تشیع به معنای حرکت امت است.

اسعد تصریح کرد: متأسفانه برخی مشکلات و مسئولیت وقوع آن بر دوش امام است و می گویند اگر فضا و جامعه خوب بود امام هم خوب می شد اما اینطور نیست چرا که امامت و ولایت مشکل دو طرفه است، امام سازنده امت است و امت هدف امام. متوجه می شود

وی تصریح کرد: وقتی امت با امام همراهی می کند کار تمام می شود اما وقتی امت حرکت نمی کند کار بی نتیجه می ماند و وظیفه ما این است که در کنار امام باشیم تا ظالمان بر ما مسلط نشوند و به قیام امام حسین (ع) نگاه نکنیم. و حرکت.(الف) کم عمق و سطحی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید