نگرش نژادپرستانه آمریکا نسبت به مردمش بزرگترین نقض حقوق بشر است/ حقوق بشر آمریکایی با تعاریف هیچ دین و مذهبی مطابقت ندارد


ساعت: 07:56
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878145

ننگ آمریکا در برابر قاتلان بشریت و نقض حقوق بشر؛

چند تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که ادعای آمریکا در مورد حقوق بشر در جهان بی اساس و دور از واقعیت است. زیرا آمریکایی ها در بسیاری از کشورهای جهان عملیات و لشکرکشی انجام داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; تیرماه در ایران اسلامی یادآور حوادث تلخ و تلخ بسیاری است. ترور نافرجام مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سرداش و هدایت هواپیمای مسافربری به خلیج فارس؛ جنایات دردناکی که از ۱۵ تا ۲۲ تیر علیه ملت ایران انجام شد.

با توجه به منویات و نکات برجسته مقام معظم رهبری، 6 تا 12 ژوئیه، هفته بازنگری و افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است و این دوره بهترین فرصت برای تبیین ابعاد مختلف جنایات آمریکا در عرصه های مختلف بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران است.


وقاحت آمریکا در همراهی با قاتلان بشریت و نقض حقوق بشر

رهبر فرزانه انقلاب 1396 در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) خطاب به مردم و مسئولان گفت: انتخابات آزاد در حال رقابت است! دشمنانی با این گستاخی و با این درجه از حجاب و بی احتیاطی که شبانه روز در کنار قاتلان مردم کوچه و بازار یمن ایستاده اند و نام حقوق بشر را بالاتر از این گستاخی یدک می کشند! و آنها روز به روز یمن را بمباران می کنند، نه پایگاه های نظامی یمن، [بلکه] کوچه، بازار، مسجد، بیمارستان، خانه های مردم. بی گناه را می کشند، زن و کودک و کودک و بزرگسال را می کشند. بعد می روند کنارشان می ایستند، با هم دعوا می کنند و نام حقوق بشر را می آورند و جمهوری اسلامی را برای حقوق بشر تحریم می کنند! یک وقاحت دیگر از این؟ “(14.03.2017)

این پایگاه خبری با چند تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات استکبار جهانی در این حوزه گفت و گو کرده است که مشروح آن را در گزارش بعدی می خوانید.

ابراهیم عزیزی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر در آمریکا شعاری توخالی است و مبنایی برای آن وجود ندارد، گفت: آمریکایی ها در حالی که این شعار را می دهند، جنایات زیادی در حق سیاه پوستان مرتکب می شوند و نسبت به آنها تبعیض قائل می شوند.


حقوق بشر آمریکایی برای برخی از کشورها جنایت و غارت و برای منصوبان آنها صلح به ارمغان می آورد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: چه حقوق بشری است که برای یک نقطه از کره زمین جنایت، قتل و سرقت را تجویز می کند و برای قسمت دیگر کره زمین رویکرد متفاوتی دارد. آیا متحدان و خویشاوندان منصوب آن هستند؟» این اقدامات منعکس کننده ماهیت دوگانه قانون حقوق بشر آمریکا است.

وی گفت: می توان گفت در آمریکا حقوق بشر اهمیتی ندارد و در داخل آن کشور این موضوع رعایت نمی شود و نمونه بارز آن اقدامات علیه سیاه پوستان است. بنابراین استراتژی آمریکا و برخورد پلیس آمریکا با سیاهپوستان در این دوره به خودی خود بزرگترین نقض حقوق بشر بود.


نگرش نژادپرستانه آمریکا نسبت به مردمش بزرگترین نقض حقوق بشر است

عزیزی گفت: فراتر از مرزهای جغرافیایی آمریکا، جنایاتی که دولت آمریکا در حق ملت‌های افغانستان، یمن، عراق و دیگر کشورها مرتکب شده است که ماهیت شیطانی آنها را نشان می‌دهد. بنابراین حقوق بشر یک سیاست نژادپرستانه فقط برای ایالات متحده است.

علی علیزاده در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: «طبق اسنادی که در دنیا وجود دارد، آمریکا ظالم ترین و بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.» آنها به صدها هزار نفر در آن کشور حمله کردند و آنها را کشتند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پی حمله آمریکا به عراق، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که می دانیم سلاح های عراق شیمیایی نیست؛ بلکه در پی حمله آمریکا به عراق بود. آمریکایی ها با ادعاهای واهی به افغانستان حمله کردند و این ملت مظلوم و پنهان را نابود کردند و زیرساخت های آن را ویران کردند.


حقوق بشر بهانه استکبار برای غارت کشورهاست

وی با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل افزود: در جنگ اوکراین و روسیه همه تلاش می کنند جلوی کشتار و آسیب را بگیرند در حالی که فقط آمریکا به دنبال منافع خود است.

علیزاده با اشاره به جنایات استکبار آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، گفت: هر جا که آثار جنایت، خونریزی، قتل و ظلم را می بینیم، قطعاً آمریکا دخیل است.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در خود آمریکا سیاه پوستان به عنوان مردمی که در آن کشور زندگی می کنند در امان نیستند و مردم در فقر به سر می برند و صدایشان شنیده نمی شود.

یعقوب رضازاده در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه آمریکا مدعی حقوق بشر در جهان است، گفت: این بی اساس و دور از واقعیت است. زیرا آمریکایی ها در بسیاری از کشورهای جهان عملیات و لشکرکشی انجام داده اند.


آلوده به جنایت آمریکا در قتل دانشمندان و کارشناسان در سراسر جهان

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با وجود اینکه مدعی حقوق بشر بوده است، همواره حقوق بشر در خاورمیانه، آسیا، اروپا و آفریقا را زیر پا گذاشته و دانشمندان و کارشناسان هسته ای را کشته است. در سراسر جهان. جهان. وجود داشت.

وی گفت: نمونه نقض حقوق بشر آمریکایی ها را می توان در جنگ اوکراین و روسیه مشاهده کرد که با دخالت های مستقیم و غیرمستقیم آنها منجر به انهدام نیروهای دفاعی و نظامی هر دو کشور در این جنگ شد.

شهریار حیدری در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه آمریکا اولین ناقض حقوق بشر در جهان است، گفت: هر سلاح مخربی که علیه بشریت در دنیا تولید شده است از جمله سلاح های هسته ای و شیمیایی توسط آمریکا تولید و استفاده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق بشر زیربنا، اندیشه و ریشه دولتمردان آمریکایی است، گفت: اکنون به بهانه قدرت هسته ای و اقتصادی این ابزارها علیه دولت هایی که به انسان احترام می گذارند. حقوق از طرفین دیگر به نقض حقوق بشر استفاده می کند و آنها را متهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر باید مطابق با تعریف حقوق بشر بین المللی تعریف و بازنگری شود، گفت: حقوق بشر آمریکایی به هیچ وجه با رعایت حقوق بشر از نظر مذاهب و مذاهب و به همین دلیل هفته حقوق بشر آمریکا سازگار نیست. بهترین است این فرصتی است برای بررسی این حقوق بشر در نهادهای بین المللی.

حیدری خاطرنشان کرد: ضعف ساختارهای بین المللی باعث شده کشوری که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است، دیگران را مقصر بداند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید