نیاز جدی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در خراسان شمالی به استخدام 50 مربی جدید


ساعت: 15:15
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887624

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اعلام کرد؛

مهدی رحمدل گفت: برای انجام کامل تعهدات آموزش فنی و حرفه ای در استان نیازمند استخدام 50 مربی جدید در رشته های فنی، مهندسی و کشاورزی هستیم که در این راستا باید مجوز استخدام صادر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رحمدل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک گفت: اداره کل فنی و حرفه ای استان از کمبود نیروی انسانی رنج می برد.

رحمدل تعداد کل نیروهای فنی و حرفه ای استان در بخش دولتی را 180 نفر در قالب های رسمی، پیمانی، پیمانی، آموزشی سربازی و کارگری عنوان کرد و گفت: در 10 سال گذشته 43 نفر از نیروهای این استان اداره کل بخش دولتی را ترک کرد، اما در این مدت نتوانستیم مجوز استخدام یا استخدام کارمندان جدید را دریافت کنیم.

وی افزود: این اداره کل در تلاش است تا برای استخدام 15 نفر مجوز بگیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ادامه داد: در استان 55 مربی در قالب های رسمی، قراردادی، آموزشی و مربی سرباز مشغول به آموزش به دانش آموزان واجد شرایط در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای کشور هستند. استان تصریح کرد: اگر بخواهیم کل استان را در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به دانش آموزان علاقمند تحت پوشش قرار دهیم و عدالت اجتماعی را در سطح استان رعایت کنیم، نیازمند جذب 50 مربی جدید هستیم.

وی افزود: معلمان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان در زمینه های فنی، مهندسی و کشاورزی آموزش می دهند.

رحمدل بیان کرد: با توجه به اینکه تعهدات آموزش و پرورش این اداره کل به 50 درصد افزایش یافته است، در عین حال همچنان منتظر صدور مجوز استخدام نیرو هستیم، لذا در حال حاضر برای انجام تعهدات آموزش و پرورش خود را انجام می دهیم. دستور استخدام اساتید مدعو را داده اند.

وی گفت: به این ترتیب مشمولان دستگاه های دولتی، صنایع و حرفه هایی که دارای مهارت هستند می توانند در سامانه سام ثبت نام کنند و پس از تایید صلاحیت فنی، پروانه تدریس برای آنها صادر می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: مسئولان مورد تائید می توانند در قالب سوگندنامه مهارتی و یا در قالب خرید خدمت، دانش آموزان واجد شرایط را از مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی استان تربیت کنند.

وی بیان کرد: مربیان آموزشی در قالب نذرخرهات مربیان افتخاری نامیده می شوند و در حال حاضر 40 مربی آموزشی به عنوان مربی افتخاری با این اداره کل همکاری دارند.

رحمدل همچنین افزود: برای استخدام مربیان در قالب خرید خدمات نیز درخواست استخدام 15 نفر را داشته ایم و پیگیر هستیم تا برای جذب آنها تاییدیه بگیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید