هاستینگ را در تمام استان ها توزیع خواهیم کرد/ رویکرد ما به زنان استقلال و خودکفایی است


ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842400

چوگان یک ورزش ایرانی بود اما در حال حاضر وضعیت ما خوب نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید تلاش کنیم میزبانی در همه استان ها توزیع شود تا همه کشورها از این نعمت برخوردار شوند و تمرکززدایی باید با رویکرد رقابت در مناطق دور افتاده و فقیرانه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی با تسلیت به هموطنان داغدار منطقه خوزستان در حادثه ساختمان کلانشهر آبادان گفت: خدایا.

وی با خیرمقدم به سرگزی نماینده مجلس شورای اسلامی و ابراز خرسندی از حضور روسای فدراسیون ها و مدیران کل ورزش و جوانان استان ها در این مراسم گفت: استان ها نیز باید حضور داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان به وجود بالغ بر 100 باشگاه ورزشی در کشور اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که جلسات با حضور انجمن های ورزشی، نایب رئیس، نایب رئیس بانوان فدراسیون ها برگزار شود.

سجادی افزود: در حال حاضر 235 رشته ورزشی در کشور توسط فدراسیون ها و انجمن های ورزشی اداره می شود و هیچ محدودیتی برای برگزاری مسابقات ورزشی نداریم. برای مثال زمین چمن برای چوگان نباید وجود داشته باشد و امکان برگزاری آن در ساحل، سالن بدنسازی و … وجود دارد و همچنین در استان گیلان چندین برنامه چوگان در ساحل برگزار شد. سایر استان ها نیز امکان انجام چنین فعالیت هایی را دارند و ما از این فعالیت ها استقبال خواهیم کرد.

وی گفت: 2000 سازمان بین المللی در جهان وجود دارد. برای شروع.

سجادی ادامه داد: برخی از فدراسیون ها مانند فدراسیون های نجات غریق و غواصی، بولینگ، بیلیارد و اتومبیل رانی، موتورسواری و کارتینگ متشکل از چند رشته مختلف هستند که کار فدراسیون را سخت تر کرده اند در حالی که این رشته ها دارای یک فدراسیون جهانی مجزا هستند. جهان طرحی در مجلس شورای ملی برای تفکیک رشته ها پیشنهاد شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت قانونی برای بخش خصوصی و خیرین ورزشی، گفت: از مدیران کل استان می خواهم با وجود بیش از 6 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور، پروژه جدیدی را تعمیر نکنند. و فقط پروژه های جدید.”

سجادی افزود: همچنین این گزارش افزایش سقف وام تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی در جلسه کمیته برنامه ریزی را مورد تاکید قرار داده و مبلغی را برای تجهیز مصوبات سفر در جلسات سفر استانی در خدمت دکتر دکتر می باشد. محبر.

وی گفت: بر اساس منویات رهبر برتر از شرکت های مبتنی بر دانش فناوری های نوین به ویژه مصالح ساختمانی و تجهیزات ورزشی استاندارد استفاده خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امیدوارم در جلسه بعدی مدیران کل استان از مدیران باشگاه های مهم ورزشی دعوت شود.

وی با ارائه تاریخچه چوگان گفت: در حدود 800 سال قبل از میلاد آثار و سنگ نگاره هایی وجود دارد که ایران چوگان داشته است و برخی اسناد و آثار به 3500 سال و برخی دیگر به 5000 سال رسیده است، اما اگر همین موضوع با در نظر گرفتن 800 سال قبل از میلاد نیز نشان می دهد که چوگان. یک ورزش در ایران بود که در حال حاضر وضعیت خوبی برای ما نیست و باید این ورزش را درک کنیم. این کار سخت، سخت و خاص است، اما اگر قدم به قدم باشگاه ها را شروع کنیم به یک نقطه خوب می رسیم.

سجادی همچنین به استان های میزبان مسابقات کشوری، بین المللی و غیره اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم این میزبانی ها در همه استان ها توزیع شود تا همه کشورها از این نعمت برخوردار شوند و با رویکرد برگزاری مسابقات در مناطق دور افتاده و فقیرنشین، تمرکززدایی کنند. . توجه کنید. مردم این مناطق نیز حق دارند این اتفاقات را ببینند و موج امید و شادی باید به سراسر کشور برسد.

کشتی اولین ورزش ما است، گفت: چون فضای ورزشی کافی نداریم که بگوییم این سالن فقط برای کبد باید استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص فضای ورزشی ویژه بانوان افزود: رویکرد ما به ورزش بانوان استقلال و خودکفایی این قشر است و اگر بخواهیم این رویکرد را اعمال کنیم نیاز به مکانی تخصصی برای ورزش بانوان داریم. “

وی همچنین بر لزوم ایجاد فضای ورزشی تخصصی برای جانبازان، معلولان و ناشنوایان تاکید کرد و گفت: در صورت عدم امکان فضای مجزا برای ناشنوایان باید از سالن های چند منظوره برای اقوام استفاده شود و ناشنوایان نیز سهمی داشته باشند. از این فضا.”

سجادی افزود: در بازی های المپیک ناشنوایان در حال حاضر در جایگاه سوم قرار داریم و دو سال دیگر در 21 رشته ورزشی میزبان بازی های آسیایی ناشنوایان هستیم و البته از این پس باید برنامه ریزی داشته باشیم بنابراین ورزش استان ها و ادارات جوانان باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به مناطق فقیرنشین کشور توجه کرد و گفت: از همه عزیزان می خواهم استان سیستان و بلوچستان را به صورت ویژه ببینند. در مراسم قدردانی از دانیال شهباش که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد به چشم خود دیدم که مدال برنز جهانی یک استان را تکان داد و همه در وجد و شادی بودند. پس وقتی می توانیم با مدال به این حرکت و پویایی، نشاط و نشاط اجتماعی بدهیم، چرا معطل کنیم؟

وی ادامه داد: در آنجا به آقای طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته که همراه ما بودند گفتم اگر در سفر بعدی خارج از کشور می توانید ورزشکار، مربی یا داور همراه تیم به مسابقات بین المللی بفرستید تا اگر استانی موفق شد. مردم می آیند و مردم خوشحال می شوند، این مسائل یکی از راه هایی است که ما به مردم خدمت می کنیم و فرصت ها را عادلانه تقسیم می کنیم که قبلا وجود داشته است، اما امیدواریم در این مدت سرعت بیشتری پیدا کند.

سجادی در پایان بر اهمیت ورزش همگانی و ورزش روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: مسائل مربوط به روستاها، ورزش عشایری، توسعه ورزش همگانی و همه این اتفاقات باید توسط مدیران کل استان ها رسیدگی شود و مردم را با این ورزش آشنا کنیم. با ایمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید