هاشمی طبا: انتظار حل مشکلات از دولت رئیس جمهور بیهوده است/دیگر به فکر توسعه نیستیم، فقط به فکر حفظ کشور هستیم.

هاشمی طبا: انتظار حل مشکلات از دولت رئیس جمهور بیهوده است/دیگر به فکر توسعه نیستیم، فقط به فکر حفظ کشور هستیم.

روز جدید مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: اینکه عده ای همه تقصیرها را به گردن دولت آقای حسن روحانی می اندازند و بار را به دوش او می اندازند، قطعا خارج از موضوع است و همه انتظار دارند که دولت آقای ابراهیم رئیسی مشکلات را حل کند، یک انتظار بیهوده..

البته ممکن است بحث معیشت و توقع مردم بومرنگی باشد که حامیان رئیس دولت فعلی علیه روحانی از آن استفاده کردند و حالا بومرنگ به دولت ضربه زده است، هر چند اکنون به دلیل گرانی موضوع معیشت بیش از پیش آشکار شده است.

می توان گفت از دولت فعلی نمی توان انتظار داشت که مشکل معیشتی را حل کند. به هر حال مردم آن را تحمل می کنند و هزینه آن را می پردازند. اما دغدغه مردم فقط مشکلات فعلی نیست. اما آنها آینده را به وضوح نمی بینند.

وقتی شرایط زندگی این گونه باشد و آینده در چشم مردم چندان روشن نباشد، بلایای طبیعی مانند سیل یا زلزله که اتفاق می افتد طبیعتا بار سنگینی بر دوش مردم آسیب دیده می گذارد و این وضعیت ناخوشایند به وضعیتی تشدید می شود که کشور ناراضی است

باور کنیم که در سال های اخیر به دلیل کم کاری، نبود آینده نگری، تفکر پوپولیستی و توسعه معیوب شهری به جای توسعه پایدار، مشکلات اجتماعی و زیستگاهی زیادی در کشور ایجاد شده است که در نتیجه جدای از جنبه منفی فعلی زیستگاه، بلایای طبیعی تاثیرات منفی جدی بر جامعه می گذارد در عین حال دولت، مجلس و به طور کلی مدیریت تنها به فکر برخی مشکلات جاری است و مسیر درستی انتخاب نشده است.

ما نمی توانیم از این دولت انتظار داشته باشیم که همه مشکلات کشور به ویژه مسائل زیست محیطی را حل کند. اما باید انتظار داشت که سیر حکومت و اداره، رسیدگی به این امور و درک راه حل آنها باشد که رعایت نمی شود; بلکه اولویت ها کاملا فراموش می شوند.

اگر این دولت هشت سال بر سر کار باشد و حتی بتواند مرهمی بر مشکل معیشتی مردم بگذارد و در عین حال بعد از هشت سال وضعیت را بدتر کند، چه باید کرد؟

مدت ها در مورد توسعه ایران و چگونگی انجام آن بحث می شد. اکنون تقریباً از توسعه عبور کرده ایم و به حفظ ایران بسنده می کنیم که سرنوشتی مبهم دارد، این سنت که مسئولان قائد به دنبال اصلاح آن نیستند، سنگینی و فشار حوادث را بر دوش بسیجیان می گذارد. و البته این بار نمی تواند دائمی و مثمر ثمر باشد و تنها در این صورت است که مسئولان می توانند با قدرت درک و درک اولویت ها را تعیین کنند و با شجاعت در مورد آنها تصمیم بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید