هدف تل آویو پوشاندن ناامنی ها و شکست های گذشته است


ساعت: 18:37
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888309

نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با خونریزی و حملات سعی دارد ابعاد مختلف ناامنی و شکست های گذشته خود را بپوشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «خالد کادومی» نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به وضعیت کلی وقایع در فلسطین اشغالی به سوالاتی درباره دلایل آغاز حملات رژیم صهیونیستی، هماهنگی گروه های مقاومت فلسطین، رویکرد حماس در این درگیری ها و نقش حمایت غرب از تجاوزات تل آویو.

در خصوص حملات رژیم صهیونیستی، دلایل آغاز این دور حملات را در چه می دانید؟

نماینده جنبش حماس در تهران پاسخ داد: در واقع باید گفت که اشغال اولین و بدترین جنایت رژیم اشغالگر علیه ملت ماست. در مورد تجاوزات گذشته تل آویو به صراحت می توان گفت که این تجاوزات هم در سطح بین المللی و هم منطقه ای قابل بررسی است. از نظر منطقه ای، ما می دانیم که تل آویو در یک وضعیت ضعیف سیاسی قرار دارد و پنجمین انتخابات پارلمانی خود را در کمتر از سه سال دیگر پیش رو دارد. این ضعف را جدای از عرصه های سیاسی، در جایگاه تشکیلات نظامی جنگ طلبان صهیونیست نیز مشاهده می کنیم. زیرا مقاومت ملی ما در کرانه باختری (به ویژه در نابلس و جنین) با همکاری گروه های حماس و القسام و حتی با حمایت گروه های غیرملی گرا به نقاط تماس با رژیم اشغالگر نزدیک شده و از القاعده دفاع کرد. -مسجد اقصی و حقوق ملی آنها. اینها همه مؤلفه های امنیتی است که نیروهای نظامی ما و شهروندان فلسطینی بر اشغالگران تحمیل کرده اند. اکنون تمامی محورها و مرزهای صهیونیست ها با فلسطین نامشخص شده است. جهنم فلسطین در نبرد برای عزت به مصاف نیروهای مسلح صهیونیستی رفت و آنها را شکست داد. تفکر پیروزی یا شهادت باعث شد تل آویو به عمق ضعف و ناامنی خود پی ببرد. اکنون رژیم صهیونیستی می خواهد با ریختن خون برای خود پیروز شود».

قدمی در خصوص سطح بین المللی حملات رژیم صهیونیستی گفت: در سطح جهانی، محور مقاومت به پیروزی هایی دست یافته و جمهوری اسلامی ایران نیز در مذاکرات هسته ای خود پیشروی کرده است. جنبش حزب الله لبنان نیز شکست های دیگری را در جنوب آن کشور و حتی در میدان گازی آن بر پیکر صهیونیسم وارد کرد. شکست اهداف سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه که در راس رژیم های فاسد و سرکوبگر جهان قرار دارند را باید به لیست شکست های حامیان تل آویو اضافه کرد. زیرا واشنگتن حتی نتوانست چیزی از دوستانش بگیرد. بنابراین رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز و ارزش های منطقه ای عبور کرد و مرتکب حماقت جنایتکارانه دیگری شد. صهیونیست ها خود را فریب می دهند که با حمله به ملت فلسطین و هدف قرار دادن غزه که مرکز، هدف و ارزش کل محور مقاومت است، می توانند به اهداف خود برسند و ناکامی های گذشته را سرپوش بگذارند.

تقریب گروه های مبارز فلسطینی چقدر در جلوگیری از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی موثر است؟

نماینده جنبش حماس در این خصوص خاطرنشان کرد: از سال 2014 و زمانی که گروه های مقاومت فلسطین تصمیم به ایجاد اتاق مشترک برای همکاری نظامی، هماهنگی سیاسی و حتی نزدیک شدن در صحنه مبارزه با رژیم اشغالگر گرفتند، ملت فلسطین تصمیم گرفت تا اتاق مشترکی را برای همکاری نظامی، هماهنگی سیاسی و حتی نزدیک شدن به یکدیگر ایجاد کند. نبرد سیف قدس مهمترین و بزرگترین تجربه در این زمینه است که پس از آن روایت صهیونیستی از درگیری با فلسطینی ها به روایتی باطل و غیرواقعی در سراسر جهان تبدیل شد. حتی غربی ها مخالفت با این روایت؛ روایتی که در آن خون کودکان بیگناه فلسطینی و شهروندان کوچک و بزرگ ما ریخته شده است. نظامیان صهیونیست حتی نمازگزاران ما را در مساجد و اماکن مذهبی با خونسردی کشتند.در این نبرد تل آویو همه چیز را شکست. خطوط قرمز حقوق بشر و ارزش های انسانی

رویکرد حماس در این دور از حملات چیست؟

کادومی در این باره گفت: رژیم صهیونیستی تلاش کرد مسئولیت حملات دیروز را به حماس نسبت دهد و ما نسبت به تجاوزات متجاوزان هشدار دادیم. تل آویو اکنون باید منتظر نتایج و عواقب دخالت خود با ما باشد و بداند که هر اشتباهی بهایی دارد. اکنون همه جهان می دانند که عواقب و مسئولیت حملات دیروز بر عهده رژیم صهیونیستی است و باید بدانند که غیرممکن است چنین تجاوزاتی بی پاسخ بماند. ما جنبش حماس تاکید می کنیم که ملت فلسطین در برابر چنین تجاوزاتی بیکار نخواهد ماند و تل آویو باید پاسخ مناسب خود را دریافت کند.


با توجه به اینکه هر بار که یک مقام آمریکایی به آسیا سفر می کند، شاهد حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین هستیم، دلیل این امر چیست؟

نماینده جنبش حماس تاکید کرد: متاسفانه باید بگوییم که یکی از دلایل مهم ارتکاب این جنایات، حمایت آمریکاست. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می کند که پنتاگون را از حملات دیروز مطلع کرده و از امنیت اسرائیل محافظت می کند! چه امنیتی؟ وقتی این اسرائیل با هواپیمای انتحاری شهروندان فلسطینی را سلاخی می کند و مستقیماً غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و سپس هر بار که جنایتکاران صهیونیست وارد کاخ سفید می شوند، آمریکایی ها از نگرانی، تهدید و ناامنی خود صحبت می کنند.

پنجم، با توجه به اینکه حماس تجهیزات پیشرفته تری نسبت به دیگر گروه های فلسطینی دارد، آیا فکر می کنید آنها از این تجهیزات برای جلوگیری از حملات استفاده خواهند کرد؟

قدومی تاکید کرد: درگیری بین قدرت‌های جهانی در سطح بین‌المللی در حوزه‌هایی مانند اوکراین، دریای چین و سایر حوزه‌ها نشان از استکبار آمریکاست و متاسفانه شرایطی را به وجود آورده است که موضوع فلسطین از اهمیت جهانی خارج شده و اولویت‌بندی نشده است. علاوه بر آمریکا، سایر سازمان های بین المللی نیز نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی تفاوت هستند. ما به تمام دنیا می گوییم که به عنوان مقاومت ملت فلسطین آماده مقابله با صهیونیست ها در هر زمان هستیم. نبرد سیف القدس سرآغاز راهی طولانی و مطمئن برای آزادی کامل فلسطین و تشکیل سپاه قدس است. همانطور که رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات خود عواقب این درگیری را خواهد دید، نهادهای بین المللی نیز باید تاوان سکوت خود را بپردازند. مقاومت فلسطین در مسیر احقاق حقوق ملت فلسطین محکم ایستاده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید