هدف مهم تولید کالاهای استاندارد است


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913758

رئیس جمهور گفت: هدف مهم تولید کالاهای استاندارد است و علاوه بر مدیران مراکز تولید، سازمان استاندارد نیز به عنوان نهاد مدیریتی و نظارتی موظف است بر کیفیت کالاها نظارت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (شنبه) در جلسه شورای عالی استاندارد، کیفیت محصول را یکی از موضوعات مهم و محوری در تولید کالا خواند و گفت: هدف مهم کالاهای استاندارد تولید و تولید است. علاوه بر مدیران مراکز تولید، سازمان استاندارد به عنوان نهاد مدیریتی و نهاد نظارتی نیز موظف به نظارت بر کیفیت کالا هستند.

رئیس جمهور در ادامه اهتمام مردم به استفاده از محصول استاندارد را نشانه اعتماد و اطمینان مردم به این سازمان دانست و تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد در واقع وکیل مردمی است که بر اجرای حقوق اجتماعی از جمله حق کیفیت نظارت می کند. حق رضایت از خدمات و حق ایمنی حق بر سلامتی حق برخورداری از محیط زیست سالم و حق کیفیت زندگی است و دولت در این زمینه ماموریت دارد.

رئیسی سیانت بر اعتماد مردم به سازمان استاندارد تاکید کرد و تصریح کرد: این سازمان موظف است بدون کمترین توجه و تسامح از تولید یا توزیع کالاهای بی کیفیت و بی کیفیت در کشور جلوگیری کند و در اجرای این ماموریت مهم، سرلوحه کار خود قرار دهد. تاکید بر کیفیت کالا است. تولید کننده دولتی یا غیردولتی.

رئیس‌جمهور افزود: اگر همه نهادهایی که وظیفه آنها نظارت بر تولید در صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها است از تمام ضمانت‌های قانونی برای جلوگیری از تولید کالاهای بی‌کیفیت استفاده کنند، مردم به استفاده از کالاهای تولید داخل تشویق می‌شوند.

نظارت بر اجرای خدمات پس از فروش به صورت عملی، جلوگیری قاطع از کم فروشی رسمی از طریق بسته بندی ویژه کالا و پیگیری الگوی مصرف نسبت به کلیه امکانات موجود در کشور از دیگر توصیه های مهم رئیس جمهور به سازمان ملی استاندارد بود.

در این جلسه همچنین 12 مصوبه از جمله پیشنهاد اجرای اجباری استانداردهای ملی ایران در بخش‌های مختلف، شیوه‌نامه اجرایی بازنگری در آئین‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تصویب شد. اخذ حق الزحمه ارائه خدمات الکترونیکی استانداردسازی و اعطای نشان استاندارد در هر فعالیت مؤسسات، همکار سازمان و مرجع وزارت نفت به استانداردهای ملی بومی سازی و مقابله با تحریم های سرکوبگر و بهره مندی از ظرفیت دانش شرکت های مستقر تایید شدند.

دیدگاهتان را بنویسید