هرکی بخواد کی روش رو جذب کنه از ایران خوشش نمیاد!

در روزهای اخیر شایعات مختلفی مبنی بر تغییر سرمربی تیم ملی مطرح شده و نام گزینه های مختلفی به گوش می رسد. از اسامی مربیان ایرانی مانند نکونام، دایی و گالنوی گرفته تا بازگشت کی روش و حتی شایعه عجیب سولسشائر در هفته اخیر، اسکوچیچ اخراج نشده و انتظار می رود فعلاً کار خود را حفظ کند.

ناصر فریادشیران مدیرعامل آکادمی باشگاه استقلال درباره بازگشت کارلوس کی روش به خبرآنلاین گفت: من هم شنیده ام که می خواهند کارلوس کی روش را جذب کنند و حضور او جدی است. کی روش در فوتبال ایران با همه قاطی کرد و به همه توهین کرد. درگیری تلخ کی روش با تاج زمانی بود که رئیس سازمان لیگ گفت یک راننده تاکسی برنامه لیگ برتر را نوشته است. کی روش به همه عوامل فوتبال، ورزش ما توهین کرد. از وزیر ورزش آقای گودرزی گرفته تا ترابیان، افاضلی، خانم دکتر هراتسیان که بر سر ماجرای پاک با او درگیر شدند. کی‌روش گفت که این بسته را خودش ساخته، اما خانم هراتیان زحمت کشیده است. او در جام جهانی شرکت خواهد کرد و به او تبریک می گویم. کی روش حتی با علی کریمی هم درگیر شد و او را ترسو خطاب کرد. امید نمازی گفت که کار او می تواند توسط تدارکات انجام شود. با نکونام، رحمتی گالنووی، مظلومی، دکتر اسدی، برانکو، پیرانی و خیلی های دیگر درگیری داشت. کسی بهش توهین نکرده؟ آیا باید به دنبال یک فرد بی سواد باشیم؟

وی معتقد است در ابتدای حضور کی روش باید اتفاقات دیگری می افتاد اما وعده های فدراسیون فوتبال عملی نشد: بعد از عقد قرارداد با کی روش، آقای ترابیان اعلام کرد که باید سرمربی همه تیم های ملی باشد. و سرپرست فوتبال ما او قرار بود برای مربیان اصلی دوره های مربیگری برگزار کند و بر کار تیم های ملی اصلی نظارت کند و آنها را تشویق کند. اما بیشتر در سفرهای استانی برای تبلیغ بانکی که با آن قرارداد بسته بودند شرکت می کردند که دلیل آن بازیکنی بود که دامادش در بانک سمتی داشت و کی روش از آن بازیکن دعوت کرد تا قرارداد تبلیغاتی خوبی امضا کند. ارتباط او با ماموری که در فرانسه حضور داشت و به دنبال بازیکنان درجه 3 و 4 پرتغالی و مربیانی مانند وینگادا بود که به ایران بیایند. آقای وینگادا به تیم ملی امید آورد. کی روش در زمان آقای کفاشیان تا زمانی که از آل اسپورت پول نگرفت، لباس تیم ملی را نپوشید. حالا باز هم این مهره سوخته را تقدیم کردیم که هر جا بوده نتیجه ای نگرفته و حتی با هموطنان خودش سر و کار دارد. زمانی که حقوق نمی گرفت به همه بی احترامی کرد و حتی به گفته شاهدان عینی یک بار در اردوی تیم ملی در ماه محرم بدرفتاری کرد. یک بار در امارات خطاب به دبیرکل و عبارت زشتی به تمام عوامل ورزشی کشورمان توهین کرد. حالا با چه جراتی می خواهند او را به ما برگردانند؟ هرکسی که به دنبال آوردن کی روش است، ایران را دوست ندارد و به دنبال منافع خود است.

سرمربی سابق باشگاه نفت تهران درباره درگیری کی روش و رحمتی مدعی شد: کی روش دلال حرفه ای است. در جام جهانی برزیل آقای رحمتی که از آمادگی بالایی برخوردار بود از مرز گذشت. رحمتی هم مانند چند بازیکن ملی پوش از جمله علیرضا حقیقی با یکی از بازیکنان نزدیک به کی روش قرارداد داشت. حقیگی که البته دروازه بان خوبی است، در آن زمان بدون تیم بود، به تیم ملی دعوت شد و رحمتی با اختلاف مالی با این ایجنت، تیم ملی را ترک کرد تا حقیقی در دنیا فیکس شود. جام. سیدمهدی رحمتی که شرایط حضور در جام جهانی را داشت کنار گذاشته شد. ولاسکو هم به والیبال ما آمد و برخلاف کی روش تغییرات اساسی ایجاد کرد. سعید معروف اخیرا گفته است که ولاسکو در سه شیفت تمرین کرده و تایم اوت گرفته و کلاس مربیگری برگزار کرده است. ولاسکو نان حلال برد. وقتی کی روش را آوردیم همه بزرگان فوتبال از آمدن یک مربی بین المللی حمایت کردند و امیدوار بودیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم اما دیدید که حتی در جام ملت ها هم با این همه مشکلات به عراق باختیم. بازگشت کی روش بسیار خطرناک است و مغرورتر از او در تاریخ فوتبال ایران نداشتیم که به همه توهین کند. او ایجنت خود را که از سوی کمیسیون اخلاق محروم شده بود، روی نیمکت تیم ملی نشاند و این قدرتی بود که فدراسیون فوتبال به او داد.

فریادشیران معتقد است سرمربیان ایرانی هم می توانند ایران را به جام جهانی برسانند: می توانید از خود آقای کفاشیان بپرسید که بعد از جام استرالیا تصمیم بر اخراج شد و آقای فرکی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. این خبر محرمانه لو رفت و یکی از روزنامه ها مطلبی نوشت که فرد ذوب در کی روش بوده، به جای بنز موتور گازی تیتر زدند! متاسفم که هموطنانمان را تحقیر می کنیم. تمام فوتبالیست های ایرانی تاریخ توسط مربیان ایرانی خلق شده اند. این تیتر باعث ناراحتی جامعه مربیگری ایران شد. من هنوز نفهمیدم چه کسی این تیتر را گذاشته است. ما این همه بازیکن در اختیار مربیان خارجی قرار داده ایم و چرا مربیان داخلی نمی توانند سرمربی ایران در جام جهانی باشند؟ همه می دانند که با این شرایط از جام جهانی حذف می شویم. من در همان ابتدا گفتم بعد از ویلموتس باید از مربی ایرانی استفاده کنیم اما آقای اسکوچیچ آمد و نتایج خوبی گرفت. قبل از انقلاب مربیان خارجی سرمربی تیم ملی بودند، اما به دلیل کسب نتایج خوب حشمت مهاجرانی در تیم ملی جوانان، در جام جهانی 1978 آرژانتین سرمربی تیم ملی شد. به دستور مقامات وقت آقایان حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی، اصغر شرفی، ولی الله صالح نیا کادر فنی ایران بودند. حالا که انقلاب شده و مقام معظم رهبری درخواست استفاده از مربیان داخلی را داده اند، چرا این کار را نکنیم؟ اگر خارجی می آوریم، یک نفر را بیاوریم که از علمش استفاده کنیم، نه کسی که بیاید به ما توهین کند.

مدیرعامل آکادمی باشگاه استقلال در پایان گفت: اکنون زمان ریسک و تغییر سرمربی نیست که در بدترین شرایط نتایج خوبی کسب کرد و سریع ترین صعود را در تاریخ فوتبال ما داشت. به نظر من این ظلم است. ما باید از کادر فنی ایران در کنار آنها استفاده کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که تیم ملی با آرامش کامل به فیفادی برود. این اختلافات بین بازیکنان باید حل شود. کار آقای استیلی خیلی سخت است و او باید جلوی این مشکلات را بگیرد و مسئولان اتحادیه فوتبال باید هوشمندانه عمل کنند، من این شرایط را رد می کنم و از اسکوچیچ حمایت می کنم و فدراسیون فوتبال نباید از بیرون تحت فشار باشد، همه به تیم ملی کمک کنیم تا در جام جهانی قوی عمل کند و امیدوارم بازی های خوبی را به نمایش بگذارد. .هرکسی که به دنبال تغییر است الان هیچ شناختی از فوتبال ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید