هر بسته سنگ آنتیک چند متر است؟


ساعت: 21:11
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881239

برای سنگ های گیوتین که در ابعاد 5*30 سانتی متر تولید می شوند در هر بسته 33 عدد قرار می گیرد که مجموع این سنگ ها 49 و نیم سانتی متر می باشد. البته سنگ گیوتین در سایزهای 20*5 سانتی متر و 30*7 سانتی متر نیز تولید می شود که تولید این سایزها بسیار کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از سوالات متداول هنگام خرید سنگ آنتیک این است که هر بسته سنگ آنتیک چند متر است؟ در واقع سنگ های آنتیک چندین مدل مختلف دارند که بسته بندی هر کدام متفاوت است و سایز هر بسته متفاوت است. سنگ های گردان آنتیک در اکثر مدل ها با ابعاد 30*30 سانتی متر تولید می شوند که اگر در هر بسته 5 عدد قرار گیرد 0.45 متر مربع یعنی کمتر از نیم متر مربع و اگر هر بسته 6 عدد قرار گیرد باید 54 سانتی متر مربع باشد.

برای سنگ های گیوتین که در ابعاد 5*30 سانتی متر تولید می شوند در هر بسته 33 عدد قرار می گیرد که مجموع این سنگ ها 49 و نیم سانتی متر می باشد. البته سنگ گیوتین در سایزهای 20*5 سانتی متر و 30*7 سانتی متر نیز تولید می شود که تولید این سایزها بسیار کم است.

سنگ آنتیک چگونه بسته بندی می شود؟

سنگ های روتاری و گیوتین قدیمی ابتدا توسط دستگاه بسته بندی می شوند و سپس با دستگاه پولیش با پلاستیک براق گرما بسته بندی می شوند. برای صادرات، سنگ‌های آنتیک در پالت‌های چوبی بسته‌بندی می‌شوند و آماده حمل با لیفتراک و چرخ دستی هستند.


f46ae602 eb1b 4383 9145 2f1f86153d27 خبر خاکستری

کاربرد سنگ آنتیک

سنگ آنتیک معمولاً از سنگ‌های باطله تولید می‌شود، حتی زمانی که از سنگ کوپه برای تولید سنگ گیوتین در معادن استفاده می‌شود، از کوپه‌های کوچک‌تری استفاده می‌شود که قابل استفاده برای کاشی و اسلب نیست و بنابراین قیمت مناسب‌تری دارد. سنگ های آنتیک به دلیل رنگ های زیاد برای هر سلیقه ای مناسب هستند و برای نمای داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این سنگ ها در آشپزخانه، بین کابینت های پشت تلویزیون، راهرو و پذیرایی کاربرد زیادی دارند اما برای نمای بیرونی ساختمان کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید و قیمت سنگ آنتیک

قیمت سنگ های آنتیک متفاوت است و برخلاف تصور عموم، کیفیت و ماندگاری سنگ های آنتیک ربطی به قیمت این سنگ ها ندارد. هزینه تولید سنگ آنتیک معمولا بیشتر از سنگ خام است.

اما هرچه سنگ فرآوری شده بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر است.

در بین سنگ های آنتیک، سنگ های آنتیک مرمر قیمت بالاتری دارند.

سنگ های آنتیک سفید که از سنگ جوشقان خام و سنگ تراورتن عباس آباد ساخته می شوند قیمت بیشتری نسبت به سنگ های رنگی دارند.

سنگ های حصیری آنتیک قیمت پایین تری دارند زیرا فرآیند تولید آسان تری دارند و هزینه تولید کمتری دارند.

سنگ‌های آنتیک بیشتر در کارگاه‌ها و کارخانه‌های اصفهان تولید می‌شوند و این سنگ‌ها در اصفهان قیمت پایین‌تری دارند، اما برای مقادیر کم این سنگ، بهتر است این سنگ را از نمایشگاه‌های هر شهری که هستید تهیه کنید.

توصیه هایی برای خرید و استفاده از سنگ آنتیک

بهتر است در فضای داخلی از سنگ های آنتیک استفاده کنید اما اگر در نمای بیرونی ساختمان مجبورید از این سنگ ها استفاده کنید حتما از سنگ های آنتیک که کف تراورتن دارند استفاده کنید. دلیل این امر این است که سنگ تراورتن در برابر آب و هوا مقاوم است.

در صورتی که در طرح نیاز به عبور از سنگ سبک است می توانید از سنگ مرمر آنتیک استفاده کنید.

در خرید سنگ ریسندگی آنتیک توجه داشته باشید که توری پشت سنگ استحکام خوبی داشته باشد و از چسب خوبی استفاده شود.

توصیه می شود برای مناطقی که در معرض رطوبت هستند از سنگ آنتیک استفاده نکنید.

برای درخشندگی سطح آنتیک می توانید از لاک های رزینی استفاده کنید.

برای قسمت هایی از ساختمان که وزن سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است می توانید از سنگ آنتیک استفاده کنید چرا که این سنگ ها معمولا وزن کمتری نسبت به سایر سنگ های ماهیگیری دارند.



دیدگاهتان را بنویسید