هر چه پول در آموزش و پرورش بود نصیب معلمان شد

هر چه پول در آموزش و پرورش بود نصیب معلمان شد

سید بابک هاشمی نکو در نشست مدیران مدارس در مرکز آموزش هنری و ورزشی شهید رجایی گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 20 درصد اعتبارات ملی در حوزه آموزش توزیع می شود در حالی که در کشور ما فقط 10 تا 11 درصد اعتبارات برای آموزش در نظر گرفته شده است این حوزه است.

وی بیان کرد: امسال بودجه آموزش و پرورش کشور با کسب اعتبارات ارزشیابی معلمان 40 هزار میلیارد تومان است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل های فرهنگی با اشاره به رتبه بندی معلمان در سطح کشوری خاطرنشان کرد: با اجرای رتبه بندی کشوری معلمان، میانگین حقوق معلمان بین هفت تا 14 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 30 درصد معلمان کشور مخالف انجام این رتبه بندی هستند و در این راستا تیم های ارزشیابی قوی مشکلات رتبه بندی را حل می کنند.

هاشمی نکو گفت: متأسفانه 98 درصد وام آموزش و پرورش کشور صرف پرداخت حقوق کارکنان و مابقی در حوزه های دیگر هزینه می شود.

وی گفت: یکی از فعالیت های خوب وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بیمه تکمیلی فرهنگیان بود که خدمات دندانپزشکی، عینک و… به این بیمه اضافه شد. همچنین در طرح شهید سلیمانی بیش از 70 درصد طرح به فعالیت های آموزشی و ورزشی اختصاص دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشبختانه امتحانات با نظم ویژه و امنیت کامل با بازدید از مقاطع امتحانی در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تشکل های معلمی در حوزه های مختلف قابل فهرست بندی نیست و در حال حاضر 20 تشکل معلمی در کشور در حوزه های مختلف به همراه این تشکل ها و انجمن های محلی فعالیت می کنند.

آموزش نقش مهمی در شکل گیری جامعه انقلابی دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: امروزه آموزش و پرورش مهمترین نقش را در شکل گیری جامعه انقلابی و آرمانی ایفا می کند و در راستای اجرای سند تحول بر اساس وزارت آموزش و پرورش و رسیدن به قله های موفقیت در مختلف سیاسی، ورزشی و غیره حوزه هایی که جامعه نخبگان باید به آن توجه کنند.

آراز محمد مغربی اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس در حوزه های مختلف ظرفیت های متفاوتی دارد که با همکاری و مساعدت وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی و شهرستانی این ظرفیت ها کشف و به نسل جدید منتقل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید