هر گونه خروج مجدد ایالات متحده از توافق باید هزینه داشته باشد


ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890456

یک کارشناس ایرانی در گفت و گو با یکی از شبکه های خبری منطقه ای گفت: هزینه خروج آمریکا از توافق یک ضرورت است که هدف آن تقویت توافق است و به نفع همه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرندی، کارشناس مسائل ایران، یکی از اهداف این مذاکرات را افزایش هزینه‌های خروج آمریکا از برجام در آینده دانست.

وی در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره افزود: هزینه هر گونه خروج آمریکا از توافق یک ضرورت است که هدف آن تقویت توافق است و به نفع همه است.

مرندی گفت: یکی از ابعاد افزایش قیمت ها وجود پادمان هسته ای داخلی است. یکی اقتصادی و دیگری سیاسی-حقوقی.

این کارشناس ایرانی افزود: ضمانت اقتصادی به معنای حمایت از شرکت های خارجی و حمایت از آنها در برابر تحریم های آمریکاست.

ساعتی پیش میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، خواسته های ایران در خصوص پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته ای را منطقی دانست.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه گفت: خلاصه نهایی خود را تا ساعت 12 امشب به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه می کنیم و اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به توافق خواهیم رسید. آنها در مورد طرح B صحبت می کنند، ما برنامه B خودمان را داریم.

وی در عین حال تصریح کرد: تصمیم نظام بر این است که موضوع مذاکرات وین را به زندگی روزمره مردم گره نزند. آن را از سرفصل های اخبار صدا و سیما و رسانه ها خارج کنید، اما به جای ارائه یک تقویم احساسی به کشور، کار واقعی را در قلب مذاکرات انجام دهیم. آنچه امروز مردم از ما می خواهند این است که شما به اندازه کافی مذاکره و صحبت کرده اید، مردم از ما نتیجه می خواهند. نتیجه ای که می خواهند، فارغ از نگاه سیاسی و چپ و راست، من از سال گذشته می فهمم که موضوع را دنبال می کنیم، در مسائل ملی چپ و راست و مستقل، همه نگاه هایشان ملی است. می توان نظر شخصی خود را بیان کرد، اما رویکرد اصلی و اساسی در میان رسانه ها، نگاه به منافع ملی است نه حزبی، جنبشی، گروهی و فردی و این موضوع باعث ایجاد قدرت در پای میز مذاکره برای ما شده و این نشان دهنده پیچیدگی رسانه است. جامعه در کشور .

آخرین دور مذاکرات برای رفع تحریم های ایران، پنجشنبه گذشته، 22 مردادماه، پس از پنج ماه وقفه در وین آغاز شد. این مذاکرات چهار روز به طول انجامید و روز دوشنبه 26 مردادماه با پرواز هیئت های شرکت کننده به پایتخت ها پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید