هشدار آتش نشانان به اصناف برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810981

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی اصفهان گفت: هر صنف بسته به نوع فعالیت باید توصیه های ایمنی را رعایت کند تا از حوادث غیر مترقبه جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم مطلبی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به پیشگیری از برخی حوادث احتمالی در شب سال نو گفت: تمامی واحدهای صنفی باید از کپسول آتش نشانی استفاده کنند. شش کیلوگرم کپسول گرد و غبار و گاز برای استفاده واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است که خوشبختانه به صورت گسترده در دسترس و در دسترس عموم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: وجود کپسول آتش نشانی در هر سایت تجاری الزامی است و در صورتی که متراژ بلوک تجاری بزرگتر از حد معمول باشد در هر 50 متر یک کپسول اضافه وجود داشته باشد. و باید توصیه های ایمنی وجود داشته باشد. برق باید توسط اصناف در نظر گرفته شود تا از برق گرفتگی و سایر حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: علاوه بر این ایمنی برق در اماکن بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود، زیرا مهمترین عامل وجود کلید نجات است که از نشتی و برق گرفتگی جلوگیری می کند، بنابراین بعد از کنتور اصلی، نصب این کلید ضروری است.«همچنین لامپ های پرمصرف در ویترین برخی فروشگاه ها باعث آتش سوزی می شود که فروشندگان در این موارد مراقب باشند.

وی گفت: استفاده از سیستم های گرمایشی غیراستاندارد و نامناسب مانند پیک نیک، داخل خانه و بدون دودکش می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی در برخی موارد به دلیل بی احتیاطی مشعل ها منجر به گازگرفتگی شود. دلیل آن این است که استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش استاندارد و کولر گازی دو زمانه و استاندارد را به اصناف توصیه می کنیم.

وی ادامه داد: رعایت تمامی این موارد برای تمامی اصناف الزامی است و هر واحد صنفی با توجه به نوع فعالیت باید نکات ایمنی را رعایت کند تا از حوادث غیرمترقبه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید