هشدار به استقلال برای دو بازیکن سپاهان

هشدار به استقلال برای دو بازیکن سپاهان

شاهین کیری بازیکن سابق تیم های استقلال و سپاهان در آستانه دیدار دو تیم درباره شرایط بازی شاگردان مجیدی در اصفهان و همچنین تنش بین ساکت الهامی و محمد نوازی اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل سپاهان در اصفهان را چگونه پیش بینی می کنی؟

در کل بازی در نقش جهان برای هر تیمی سخت است. من سه فصل در این تیم بازی کردم و می دانم که سپاهان در خانه مقابل استقلال و پرسپولیس شکل دیگری به خود می گیرد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه سپاهان در آسیا عملکرد خوبی نداشت، شاید بازیکنانش دچار مشکلات روحی و روانی شده باشند، اما این تیم در دو دهه اخیر همواره قطب سوم فوتبال ایران بوده است و از این نظر سپاهان می تواند به هیچ وجه شکست نخورید.

با توجه به حذف سپاهان در گروه آسیایی خود با 12 گل در 6 بازی، فکر می کنید استقلال در اصفهان کار آسانی برای گلزنی به این تیم داشته باشد؟

به هیچ وجه اینطور نیست. سپاهان چیزی برای از دست دادن ندارد. جایگاه او در جدول به گونه ای است که اصلا به درد نمی خورد. از طرفی این تیم پس از بازگشت از آسیا دوست دارد جلوی چشمان هوادارانش به نتایج آسیایی برسد و اعتباری را به دست آورد. بازی این تیم مقابل الدحیل قطر را دیدم. سپاهان خیلی خوب بازی کرد اما متأسفانه به دلیل عدم تمرکز در خط دفاعی، در ضدحملات تذکر دادند. شاید این به دلیل کم تجربگی بازیکنان جوان سپاهان باشد.

این بی تجربگی تا چه اندازه به کادرفنی و خود نویدکی مربوط می شود؟

خود محرم نیز بارها به عنوان بازیکن در مسابقات آسیایی حاضر شده اما تجربه چندانی به عنوان مربی ندارد. با این حال فکر می کنم سپاهان مقابل استقلال تیم بسیار خطرناکی خواهد بود. این بازی دو طرف برای استقلال دارد. یا سپاهان تحت تاثیر اتفاقات آسیایی دوباره ضعیف به نظر می رسد یا به شدت با استقلال مخالف است.

قدرت سپاهان کجاست؟

سپاهان با پشت سرگذاشتن سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی فر بیشتر حملات خود را از عمق دفاع انجام می دهد و چندان وابسته به کناره ها و مرکز جناح ها نیست. بنابراین استقلال می تواند ارتباط هافبک سپاهان و مهاجم را با کنار هم قرار گرفتن در میانه و هافبک از بین ببرد. از طرفی استقلال می تواند با ضد حملات سریع به خواسته های خود از کنار و پشت هافبک های سپاهان برسد.

آیا این بدان معناست که استقلال از سکته قلبی خوشحال است؟

اونطور که به نظر میآد، تیم سپاهان سعی میکنه تا با استراتژی ضدحمله بازیش رو پیش ببره. چون در آخرین بازی با الدحیل هم شاهد بودیم که او چندین گل زد و بارها در ضدحملات دروازه اش تهدید شد. استقلالی ها نباید در مقابل سپاهان خیلی مراقب باشند. همه می دانند که پیروزی استقلال در این دیدار این تیم را به قهرمانی نزدیک می کند.

اما اگر ببازد تکلیف استقلال چیست؟

با باخت استقلال سپاهان هیچ اتفاقی نمی افتد. باخت یا تساوی با استقلال فقط فاصله او را با تیم دوم کم می کند. حتی در صورت برد پرسپولیس، استقلال با هر نتیجه ای جز برد در صدر جدول باقی می ماند. بنابراین اگر ببازد مشکلی نیست، فقط باید با روحیه بالا برای ادامه مسابقات فکر کند.

شاگردان فرهاد مشکلی ندارند اما باید قهرمانانه بازی کنند/ 2 بازیکن سپاهان استقلال را واگذار می کنند!

مهمترین توصیه شما به بازیکنان استقلالی برای قهرمانی چیست؟

الان وقت اشتباه کردن نیست. در این برهه از فصل، جایی برای رهبران وجود ندارد که تلاش های فصل را با از دست دادن موقعیت خوب یا پشت سر گذاشتن در آستانه نجات ناقص هدر دهند. استقلال باید قهرمانانه و بدون اشتباه بازی کند. چه در فاز دفاع و چه در فاز حمله.

شهبازاده و مغانلو را از کجا به عنوان مهاجم می شناسید؟

این دو، دو مهاجم تاثیرگذار هستند. یک مهاجم خوب، فردی با یک مهاجم موثر دارد. زیرا یک مهاجم تاثیرگذار می تواند نتیجه یک مسابقه را در یک لحظه تغییر دهد. با وجود هافبک های بازیگوش سپاهان، اگر توپ به این دو بازیکن برسد، برای استقلال کار می کنند. بنابراین هافبک های مخرب استقلال باید دو برابر هر بازی عادی در این دیدار بدود. در مجموع امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم تا بعد از مدتی دوری از فوتبال، همه با دیدن این مسابقه ذوق زده شوند.

در پایان فینال جام حذفی بین ساکت الهامی و محمد نوازی به مشکل خورد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

دقیقاً نمی دانم چه اتفاقی می افتد، اما با شنیدن صحبت های بی صدا الهامی متوجه شدم که او شأن و شخصیت محمد نوازی را حفظ نکرده است. نوازی بازیکن بزرگ فوتبال ایران است که سال ها در رده باشگاهی استقلال بازی کرد و در رده ملی برای خود جایگاه قابل توجهی دارد. من اصلاً کاری به شخصیت حقوقی ندارم، اما حرفم این است که آیا نباید به شخصیت واقعی مردم و مهمتر از آن به خودمان احترام بگذاریم!

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

درست است که ساکت الهامی چنین بازیکنی نبود و حالا در هر شرایطی توانسته تیمش را قهرمان کند. اما خوب نیست سرمربی تیم قهرمان فوتبال ایران اینطور در مورد مربی تیم مقابل صحبت کند! رفتار خاموش علمی در واقع اشتباه بود و حیثیت و شخصیت فوتبال ایران را پایین آورد. نمی دانم چرا نمی خواهیم از گذشته و اتفاقات مشابه درس بگیریم. شاید به همین دلیل است که فوتبال ما از نظر فنی پیشرفته نیست. چون خیلی ها بیشتر به حاشیه فکر می کنند تا فوتبال.

دیدگاهتان را بنویسید