هشدار جدی جلال چراغپور درباره وضعیت وحشتناک تیم ملی ایران

هشدار جدی جلال چراغپور درباره وضعیت وحشتناک تیم ملی ایران

جلال چلقپور در خصوص دیدار شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر در راستای آماده سازی جام جهانی مصاحبه ای انجام داد. توصیه می کنیم حرفه های جدید این نظریه پرداز فوتبال را با دقت مطالعه کنید:

* در این شرایط تیم ملی نه تنها راه را پیدا نکرد، بلکه راه را گم کرد. بازی تدارکاتی باید با شکل و سبک گروه شما مطابقت داشته باشد. خوشبختانه هر سه تیم گروه ما یک سبک جام جهانی را دارند. ولز و آمریکا شبیه بریتانیا هستند.

* اگر بازی تدارکاتی در راستای سبک گروهی بود، حداقل از این باخت در دیدار با گروه پیروز می شدیم. حداقل بازیکنان یک شبیه سازی دیده بودند اما جدا از اینکه این بازی تدارکاتی برای ما خوب نبود، سبک تیم ما هم تغییر کرد. در واقع می توان گفت این مسابقه یک تدارکات منفی و یک تدارکات منفی بود. زیرا هیچ چیز پاسخگوی نیازهای ما نبود.

* در بازی با انگلیس باید حداقل 8 تا 10 سانتی متر یا از راه دور در مرکز دفاع کوتاه کنیم. ما باید حداقل 7-8 پرش با هری کین انجام دهیم. حداقل در کرنر 2-3 دفاع وسط آنها می آید و می جنگد. شبیه سازی باید شبیه چیزی باشد که با شما اتفاق می افتد، اما ما با الجزایر بازی کردیم و شکست خوردیم، این به یک پتانسیل منفی تبدیل شده است. حالا باید برای جبران این باخت یک مسابقه انجام دهیم. ضرر لجستیکی عواقب زیادی دارد.

* الان برای ما کاملا مشخص است که مشکلات کجاست. معلوم شد دو مدافع میانی ما نمی توانند آنجا بازی کنند. چند بار یکی دو پاس داد و توپ از آن عبور کرد؟ آنها در همان ابتدای مسابقه چند بار بازی کردند و توپ را از مرکز زمین به عنوان آب خوردن پاس دادند و آن را پاس کردند. مشکلات خیلی زیاد و بیشتر بود. این راه درستی نیست.

* این مسابقه یک بازی منفی برای تدارکات محسوب می شود. ما فوتبال انگلیس بازی می کنیم، با تیم های آفریقایی بازی می کنیم. انگار می خواهیم بریم شمال، به سمت جنوب حرکت کنیم! سه بازی به سبک انگلیسی در جام جهانی داریم. در این بازی ها قطعا جنگ هوایی داریم. ما با مرکز هجومی کلاسیک دیدار می کنیم، اما با فوتبال الجزایر بازی کردیم. آنها از نظر بدنی کوچکتر از ما هستند.

* ما مقابل فوتبال فیزیکی بازی کردیم اما مقابل فوتبال مقابل فیزیک، پاس های کوتاه و بلند، فرارهای کوتاه و مالکیت توپ بازی کردیم. ما هم داریم فوتبالمان را از دست می دهیم. حالا باید یک بازی تدارکاتی انجام دهیم تا تیم به خط مقدم خود بازگردد. البته اگه یه بازی تدارکاتی بگیریم! ما اصلاً بازی تدارکاتی نمی خواهیم. باید به نظمی که داشتیم برگردیم. مثلا همین ترتیب بازی را با کره می خواهیم. اگرچه در این دیدار شکست خوردیم، اما نباید آنچه را که هستیم تخریب کنیم، زیرا نمی توانیم بازی تدارکاتی داشته باشیم.

* این بازی به کنار هیچ فایده ای نداشت، آدرس اشتباهی به فوتبال ما داد. باز هم آقایانی که با افتخار می گویند ما این بازی را فراهم کرده ایم، نمی فهمند؟! دیکته اشتباه مینویسی آنچه بودیم نیز فراموش شده است. با این حال، ما می توانیم از این وضعیت جلوگیری کنیم. حدود 3 ماه احتمال داره. اگر قدرت ارائه بازی تدارکاتی را ندارند، رویکرد درونی داشته باشند. اینجوری می تونیم تا حدودی مشکل رو حل کنیم و نباید غصه بخوریم.

* سه تیم فوتبال مناسب در داخل داریم. از تیم ها و دارایی های داخلی ما کمک بگیرید. ببینیم چرا استقلال نباخت. بیا با پرسپولیس، سپاهان و فولاد بازی کنیم. بالاخره فولاد در آسیا چیزی برای بازی دارد. ما نباید سبک تیمی را از دست بدهیم. ممکن است اتفاق بدی در جام جهانی بیفتد. تیم ملی تاروپود در خطر است. ما راه را اشتباه می رویم.

* در گل دوم که زدیم توپ برای ما بود، پرس شدیم و توپ را لو دادیم. ما نتوانستیم توپ را از نیمه خود خارج کنیم. انگلیس مقابل آلمان کار بزرگی انجام داد. اگر انگلیس چنین پرس را با 6 نفر در زمین ما جلو بیاندازد، کی می خواهد توپ را از زمین ما خارج کند؟ الجزایر تنها دو بار این کار را انجام داده است. ببینید انگلیس مقابل آلمان چه کرد تا توپ را از دستش دور کند.

* سرعت استرلینگ و بقیه تیم ما را بدبخت می کند. بهتر است به صورت داخلی بازی کنید و از حریف بخواهید جلوی پرس را بزند. با فشار دادن توپ برای شروع بازی مدل کنید. باید توپ را بیرون بیاوریم تا بتوانیم بازی کنیم. بیرون آوردن توپ بازی نیست. در این کار مقدماتی گل دوم را به ثمر رساندیم. 40 دقیقه از بازی تیم ما! آنها 10 روز به قطر رفتند و فقط تمرین کردند. تیم هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در مشکل است. آب بدن در حین ورزش به طور جدی از دست می رود و بافت ماهیچه ای خشک می شود! همه این مصیبت ها را به تیم آوردیم تا برویم با تیمی بازی کنیم که با فرم خودمان بازی نمی کند. در جریان بازی هم برای بیرون آوردن توپ مشکل داشتیم. مردم هم ناراحت بودند.

* با تشکر از وزیر ورزش. او مهربان بود و در اردوی تیم ملی حاضر شد اما آیا دردی برایش دوایی داشت؟ یک رویکرد داخلی پیشنهاد شده است، شما بلافاصله آن را می پذیرید. ما پول اضافی ندادیم، کمپ اشتباهی نرفتیم، سبک اشتباهی انتخاب نکردیم، راه را اشتباه نرفتیم. اصلاً آینده خوبی وجود ندارد. به خصوص بعد از بازی اولمان مقابل انگلیس. آنها نشان دادند که مقابل آلمان در آستانه تیم شدن هستند. آنها فوتبال مدرن دنیا هستند. بازی های او را تماشا کنید و ببینید حریف آنها چه می کند. اگر زود گل بخوریم چی؟

* با این شرایط یاد 1-8 عربستان یا 1-7 برزیل افتادم! ما در همین مسیر هستیم و باید تمرکز داشته باشیم. ما چهار تیم قدرتمند و یک بازیکن داریم. این می تواند به آماده سازی بهتر کمک کند. ما در گذشته این کار را انجام داده ایم. در آن سال ها که بازی با تیم های خارجی معمول نبود، تیم با بازی های خانگی آماده می شد.

دیدگاهتان را بنویسید