هشدار جدی و مهم به عزاداران تاسوعا و عاشورا

هشدار جدی و مهم به عزاداران تاسوعا و عاشورا

روز جدید رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از نظر شیوع موج جدید ویروس آمیکرون وضعیت خوبی نداریم بنابراین مردم در ایام محرم پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند. مخصوصاً تاسوعا و عاشورا.

علیرضا ناجی:

* هرگاه مراسمی در شرایط نامناسب کرونا برگزار می‌شود، مهم‌ترین موضوعی که مردم باید رعایت کنند همین پروتکل‌های بهداشتی است، زیرا با تجمع گسترده مردم امکان انتقال ویروس فراهم می‌شود.

* در جشن عید غدیر خم که برای همه ما بسیار مهم است و به عنوان شیعیان جهان باید همیشه این روز را گرامی بداریم، صحنه هایی را دیدم که با وجود تجمعات گسترده، بیش از 90 درصد از شرکت کنندگان در این بزرگ معنوی. مراسم ماسک زده بودند

* اکنون که از کووید خوب نیستیم، همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. وی ادامه داد: حتی در این اجتماع بزرگ عید فطر در غدیرخم حتی یک نفر نبود که به مردمی که ماسک نزدند ماسک بدهد. برای جلوگیری از انتقال ویروس از ماسک استفاده کنید. این افراد همه با هم خوشحال بودند، اما توصیه ای به استفاده از ماسک وجود نداشت.

* اکنون در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم، هرچند این روزها برای همه ما بسیار مهم است، اما اکنون چون حالمان از کووید خوب نیست، همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

* وقتی چنین مراسم مهمی در روزهای تاسوعا و عاشورا برای مردم ایران برگزار می شود، باید برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران از ماسک استفاده کنیم و ضمن رعایت فاصله اجتماعی، تجمع در محیط های بسته الزامی است. نیز باید اجتناب شود.

*این گونه مراسم باید به گونه ای برگزار شود که مردم نیز پروتکل ها را رعایت کنند، اکنون موج جدیدی از زیر سویه میکرونی کرونا در کشور به راه افتاده و رعایت نکردن پروتکل ها تعداد مبتلایان به این ویروس را افزایش می دهد.

* (با بیان اینکه در سال های اخیر با وجود جشن باشکوه تاسوعا و عاشورا، مردم موارد زیادی را رعایت نکرده اند): با توجه به اینکه در حال حاضر آمار مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است. برای برگزاری باشکوه مراسم، مردم باید پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند.

*هم اکنون موج جدیدی از کرونا زیر سویه میکرونی در کشور وجود دارد و عدم رعایت پروتکل ها باعث افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس می شود. مواظب باشید به دلیل برگزاری مراسم این بیماری را به دیگران منتقل نکنید.

* با توجه به اینکه معمولاً در مراسم عزاداری و عزاداری عواطف بر افراد غالب می شود و می توان نسبت به نکات ساده بهداشتی بی احتیاطی کرد. حتی اگر مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد، به دلیل ازدحام زیاد، باز هم کنترل ورود و خروج کمی مشکل خواهد بود و ازدحام جمعیت، خطر انتقال را به همراه خواهد داشت.

* اکنون در اوج کرونا هستیم، اگر رعایت نکنیم، حتی در مراسم عزاداری و عزاداری، کنسرت ها و رستوران ها به دلیل تجمع مردم، ممکن است شرایط شیوع و انتقال ویروس بیشتر شود. همه ما باید شرایط بهداشتی این مکان ها و مراسم را در نظر بگیریم. برای کاهش مشکلات این روزها در شرایط سخت کرونا.

دیدگاهتان را بنویسید