هشدار سامانه بارشی در 9 استان

هشدار سامانه بارشی در 9 استان

روز جدید : سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در 9 استان کشور هشدار داد و از افزایش تدریجی دما طی 5 روز آینده در نیمه شمالی، غربی و جنوب غربی کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل وضعیت جوی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش هایی از ارتفاعات گیلان، مازندران و البرز در استان های قزوین، البرز و تهران در بعد از ظهر و اوایل بعد از ظهر مناطق مستعد رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با غبار پیش بینی می شود.

این شرایط در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در رشته کوه های شمال غربی و مرکزی البرز رخ می دهد. بارش شدید باران در استان های همدان، مرکزی، شمال کردستان و لرستان بعد از ظهر امروز دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با جریانات جنوبی دریای عمان از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمالی هرمزگان در بعدازظهر و اوایل عصر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود.

طی 5 روز آینده در نیمه شمالی، غربی و جنوب غربی کشور افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

* توضیحات سیستم: فعالیت سیستم بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1401/03/09

نوع خطر: رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد تگرگ (به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب)

زمینه کاری: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و دامنه ها و ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز.

اثر خطر: اختلال در تردد، احتمال برخورد صاعقه، احتمال وقوع سیل محلی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال شکستن درختان افتاده و قطع پرواز هواپیماهای سبک و بالگردها.

توصیه: لغو سفرهای غیر ضروری، افزایش توجه هنگام رانندگی در جاده ها، عدم تردد در کنار رودخانه ها، افزایش توجه به فعالیت های کوهستانی و اسکان عشایر، افزایش توجه به چرای دام و تقویت سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید