هشدار سامانه هواشناسی/ بارش در مسیر ایران و ادامه بارش برف و باران در برخی مناطق تا روز جمعه

هشدار سامانه هواشناسی/ بارش در مسیر ایران و ادامه بارش برف و باران در برخی مناطق تا روز جمعه

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و از بارش باران و برف از امروز تا روز جمعه در برخی استان ها، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و آینده سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خلیج فارس و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان و خوزستان و روز چهارشنبه، در حالی که بارندگی در مناطق مشخص شده تشدید می شود، در استان های کرمان و هرمزگان بارش برف و باران و در مناطق با رعد و برق و وزش باد موقت پیش بینی می شود.

امروز و فردا در برخی مناطق گیلان، مازندران و کوه های البرز ابری و پراکنده باران رخ می دهد.

پنجشنبه برای استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب یزد، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس ابری، برف و باران، در نقاط وزش باد و در مناطق مستعد رگبار و رعد و برق ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و زاگرس مرکزی، مازندران و کوه‌های مرکزی البرز، بارش پراکنده است.

روز جمعه در کرمان، شرق فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس بارش پراکنده خواهد بود. شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده برف پیش بینی می شود.

از امروز تا جمعه در دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس و روز شنبه خلیج فارس مواج و طوفانی است. انباشت آلاینده های جوی و بدتر شدن کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا پایان هفته ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید