هشدار سیل در تهران

هشدار سیل در تهران

روز جدید : سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل ناگهانی در برخی نقاط کشور از جمله تهران هشدار داد و به مردم توصیه کرد از استراحت در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی امروز در رشته کوه های البرز مرکزی واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، برخی مناطق آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کوه های جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب. فارس و بوشهر در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

از فردا تا جمعه وزش باد شدید در کمربند شرقی و تنها در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ادامه دارد، بعد از ظهر در نقاطی ابری و در بقیه مناطق کشورمان وجود دارد. هوا آرام و پایدار خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده وزش باد تنها در منطقه زابل ادامه دارد و هوای گرم در اکثر مناطق کشور برقرار است. برای امروز و فردا در شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس موج پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: رشد ابرهای همرفتی

نوع خطر: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در نقاط همراه با گرد و خاک

حوزه اثر:

سه شنبه 01/06/1401: ارتفاعات در استان های تهران، البرز، مازندران، جنوب فارس و غرب هرمزگان.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و روان آب به صورت موضعی و محدود، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع.

توصیه: هنگام بالا رفتن از ارتفاعات مراقب باشید، وسیله نقلیه خود را در اطراف درختان افتاده و ساختمان های ناتمام پارک نکنید، از ایستادن در بستر رودخانه ها خودداری کنید و هنگام عبور از جاده مراقب باشید.

توضیحات سیستم: افزایش باد (NW) و افزایش ارتفاع موج

نوع خطر: افزایش باد و ارتفاع موج تا 1.5 متر

منطقه عملیاتی: شمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و فراساحلی استان های بوشهر و خوزستان.

اثر خطر: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری و خطر آسیب به شناورهای کوچک و تجهیزات دریایی.

توصیه: محدودیت شنا و فعالیت های تفریحی، محدودیت سایر فعالیت های دریایی، به ویژه تردد کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری، و سایر اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب های احتمالی.

دیدگاهتان را بنویسید