هشدار فعالیت سامانه بارشی برای 8 استان/ احتمال وقوع سیل و تگرگ

سازمان هواشناسی با اعلام احتمال وقوع سیل، رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی معابر در 8 استان کشور، اخطاریه زرد برای فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز در نواحی جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. شمال هرمزگان و خراسان جنوبی

فردا چهارشنبه بارش ها در مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان ادامه دارد و روز پنجشنبه در این مناطق بارش ابری و پراکنده پیش بینی می شود. روز جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و شنبه هفته آینده در کوه های مرکزی و غربی البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

همچنین روز جمعه در شمال غرب و روز شنبه در شمال غرب، غرب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در مناطق جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما و طی 2 روز آینده افزایش دما در سواحل دریای خزر و کاهش نسبی پیش بینی می شود. دمای هوا در روز پنجشنبه پیش بینی می شود.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

مهلت : چهارشنبه 12/10/1401

نوع خطر: باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد

حوزه اثر:

سه شنبه 12/09/1401: یزد، فارس، کرمان، کوه های هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استان های چهارمحال، بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد.

چهارشنبه 12/10/1401: سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، جاری شدن آب در زهکش ها، آبگرفتگی محدود جاده ها، احتمال اختلال در رفت و آمدهای بین شهری و درون شهری، احتمال رعد و برق و تگرگ.

توصیه: روی بستر کانال توقف نکنید، در هنگام تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها احتیاط کنید، خیابان ها و کانال های آب شهر را تمیز کنید، دهانه پل را تمیز کنید و سایر اقدامات را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام دهید، مراقب باشید و ترجیحا از تردد خودداری کنید. عشایر، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و کانال ها، حفاظت از کندوهای عسل، پوشش گلخانه ها و محصولات با نایلون در برابر تگرگ.

دیدگاهتان را بنویسید