هشدار نسبت به خرید و فروش خودرو وکلا


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856027

معاون اجتماعی و فرهنگ راه پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به فروش وکیل خودرو توسط شهروندان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ عینولا جهانی با اشاره به دردسرها و عواقب خرید و فروش خودرو با وکالتنامه گفت: یکی از مشکلاتی که گاها برای هموطنان به وجود می آید در خصوص وکالت نامه وسایل نقلیه است. بارها گفته ایم که نباید وسیله نقلیه را با وکالت بفروشید و نخرید.

وی ادامه داد: وکالتنامه هزینه های خاص خود را دارد و هزینه ها باید به دفترخانه پرداخت شود همچنین وکالتنامه دارای مدت اعتبار است که پس از اتمام آن باطل می شود. طبق قانون در صورت فوت یا جنون یکی از طرفین وکالت ساقط می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ راه پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: همچنین زمانی که خودرو به صورت وکالتی فروخته می شود، خریدار با شماره ثبت فروشنده تردد می کند. و البته عواقب قانونی آن متوجه دارنده شماره ثبت خواهد بود.

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: از طرفی ممکن است خودرو اصالت نداشته باشد که باید توسط کارشناسان پلیس راهور از نظر رنگ، شاسی، موتور و … بررسی شود. شماره شاسی و بدنه و … باید بررسی شود. و اقداماتی از این قبیل که توسط کارشناسان پلیس راهور قابل انجام است. بر این اساس پلیس تاکید می کند که معاملات با خودروها نباید با وکالتنامه انجام شود، بلکه با تنظیم مبایعه نامه و مراجعه به مراکز تغییر شماره ثبت انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید