هشدار هواشناسی برای ساکنان تهران/ برای کولاک و وزش باد شدید آماده باشید

هشدار هواشناسی برای ساکنان تهران/ برای کولاک و وزش باد شدید آماده باشید

در این مدت از ریختن در حاشیه و بستر کانال ها و رودخانه ها، پارک خودروها در کنار درختان افتاده و پرواز با هواپیماهای سبک و هلیکوپتر و همچنین استحکام بخشی سازه های موقت مانند پوشش گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی خودداری شود. اولویت بندی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور اخطاریه زرد هوا برای وقوع کولاک در ارتفاعات این استان به کوهنوردان آماتور و حتی حرفه ای توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هوا برای بارش برف و باران و بروز کولاک در ارتفاعات استان تهران، گفت: این مخاطرات برای اواخر فردا سه شنبه 4 بهمن ماه تا چهارشنبه بهمن ماه پیش بینی می شود. 26 که لازم است کوهنوردان اعم از حرفه ای و آماتور در این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: همچنین لازم است در این مدت از ریختن زباله در حاشیه و بستر جاده ها و رودخانه ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و پرواز هواپیماهای سبک و بالگردها و همچنین مقاوم سازی موقت خودداری شود. سازه هایی مانند پوشش گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز باید در اولویت قرار گیرند.

یزدی مهر بر لزوم توجه به هشدارهای مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه 27 و 28 بهمن دومین سامانه وزش باد شدید را خواهیم داشت که وزش باد شدید، کولاک در ارتفاعات و ریزش بهمن در مناطق مستعد پیش بینی می شود. در این زمینه تاکید می شود مردم عزیز توصیه ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی افزود: در این راستا مدیریت بحران همه دستگاه‌های امدادی، خدماتی، انتظامی و غیره را قرار داده است. هشدار داده و توصیه ها و هشدارهای لازم را ارائه کرده است.’

دیدگاهتان را بنویسید