هشدار هواشناسی به کشاورزان / وقوع طوفان شن در برخی نقاط کشور


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855865

سازمان هواشناسی نسبت به خسارت به سازه های موقت و سقوط اجسام، هشدار طوفان گرد و غبار در استان های غربی و احتمال خسارت به کشاورزان هشدار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، استان های شرقی از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان شرق ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر گاهی اوقات رعد و برق، رعد و برق و شدید. بادها

آسمان امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از ظهر امروز و فردا در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان های همدان، مرکزی و کوم پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام این سازمان، روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر نقاط کشور هوای گرم و پایدار برقرار است و تنها در بعدازظهر در شمال شرق آذربایجان، اردبیل، البرز مرکزی، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش خواهد بود. . این وضعیت شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود. شنبه آینده برای منطقه زابل طوفان شن پیش بینی می شود.

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز طوفانی و طوفانی است.


توضیحات سیستم: پودر

نوع خطر: گرد و غبار، باد شدید


منطقه محل کار: آذربایجان جنوب غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان.

اثر خطر: کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار و آسیب به صنعت کشاورزی، تاخیر و لغو احتمالی پروازها، آسیب به سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاعات.


توصیه: از حضور در فضای باز برای همه گروه ها، مدیریت و حفاظت از صنایع حساس به گرد و غبار، مقاوم سازی سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و … خودداری کنید، خودروها را در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید