هشدار وقوع سیل در 8 استان/ افزایش گرد و غبار در 9 استان


ساعت: 10:13
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887560

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم بارندگی های موسمی هشدار داد و از احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در 8 استان و وقوع طوفان گرد و غبار در 9 استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، کوه های مرکزی البرز، کوه های مرکزی زاگرس در استان های چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ویژه در بعدازظهر ابری. ، بارش پراکنده ، در نقاط رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در سایر نقاط کشور نیز هوای آرام و پایدار پیش بینی می شود.

فردا پنجشنبه بارش ها در جنوب کشور کاهش می یابد و در شمال باقی می ماند. روز جمعه جو پایدار و آرام در اکثر مناطق کشور برقرار خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با گذر موج متوسط ​​جوی از شمال کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز. در استان‌های قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌ها بارش شدید باران، وزش باد شدید و گاهی رعد و برق در همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال، بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود. آبرانکی.

در این مدت کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:
آخرین پیش بینی هوا در کشور


هشدار: بارش های موسمی و فعالیت سامانه بارشی ادامه دارد

نوع خطر: باران و رعد و برق محلی، باد شدید و در مناطق گرد و غبار.

منطقه عملیاتی: چهارشنبه 12/05/1401: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق خوزستان، شمال غرب کوگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، کوه‌های استان تهران و البرز، کوه‌های غربی مازندران.

پنجشنبه 13/05/1301: کهگیلویه و بویراحمد.

اثر خطر: طغیان آب های جاری و جاده ها، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، خسارت ناشی از وزش باد شدید لحظه ای همراه با افزایش موقت گرد و غبار و کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل.

توصیه: از تردد و شب مانی در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنید، عشایر عشایر را جابه جا نکنید، از ارتفاعات خودداری کنید، در بستر رودخانه ها چادر نزنید، در جاده ها قرار نگیرید، خودروها را در کنار درختان افتاده پارک نکنید. پرواز هواپیماهای سبک و هلیکوپتر، آماده سازی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، اداره راه، شهرداری، وزارت نیرو و … برای مقابله با بحران


احتیاط: باد و گرد و غبار

نوع خطر: وزش گرد و غبار و نفوذ گرد و غبار، وزش باد شدید در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار

منطقه عملیاتی: چهارشنبه 05/12/1401: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان شرقی، سمنان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

پنجشنبه 13/05/1401: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد، سمنان جنوبی، قم، خوزستان

اثر خطر: برخاستن گرد و غبار، کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال آسیب به تجهیزات حساس به گرد و غبار و صنعت کشاورزی، تاخیر یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از فعالیت در فضای باز، پرهیز از ماندن در فضای باز در هنگام ظهور گرد و غبار، آمادگی مراجع اجرایی ذیربط از جمله نیروهای امدادی، دانشگاه علوم پزشکی، استان ها و …، پرهیز از پرواز هلیکوپتر و هواپیماهای سبک و جلوگیری از توقف خودرو در کنار فرسوده. درختان و ساختمان های نیمه کاره

دیدگاهتان را بنویسید