هشدار پیشکسوت تیم فوتبال استقلال به ساپینتو

هشدار پیشکسوت تیم فوتبال استقلال به ساپینتو

فرشاد فلاحت زاده درباره انتخاب ریکادو ساپینتو به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو رزومه خوبی دارد هرچند در آخرین تجربه مربیگری خود در عربستان چندان موفق نبود. باید دید با شرایط و امکانات فوتبال ایران و استقلال چه نتایجی حاصل می شود. ساپینتو باید چند بازی روی نیمکت استقلال بنشیند، بعد ببینیم چند نفر مرده اند، اما الان فقط مثل هندوانه بسته است.

وی افزود: هیچ یک از پیشکسوتان استقلال از این خرید اطلاعی ندارند. با این حال دوست دارم یک مربی مستقل برای هدایت تیم داشته باشم. مدیران و کارکنان باشگاه می توانند مربی بهتری را برای قبول مسئولیت و ادامه روند قهرمانی بیاورند.

امیدوارم تنش رفتاری ساپینتو روی بازیکنان تاثیر منفی نگذارد

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه ساپینتو قراردادی 2 ساله دارد، گفت: ادامه همکاری با این مربی منوط به موفقیت فصل اول است که امسال نیاز هواداران را برآورده می کند. او مربی عصبی است که امیدوارم مشکلات اخلاقی و تنش های رفتاری اش تحت تاثیر منفی قرار نگیرد. روحیه بازیکنان ایرانی با اروپایی ها بسیار متفاوت است. در فوتبال اروپا فرگوسن کفش هایش را به سمت دیوید بکهام پرتاب می کند و هیچ اتفاقی نمی افتد، اما در ایران وقتی بازیکنی عوض می شود به مربی فحش می دهد و به بطری آب لگد می زند.

وی ادامه داد: در فوتبال ایران بازیکنان حاکم شده اند و دیگر بازیکنان مانند گذشته به پیشکسوتان و مربیان خود احترام نمی گذارند. مربی باید با بازیکن تعامل داشته باشد و این تعامل برای تیم مفید خواهد بود.

آجورلو از پتانسیل پیشکسوتان استقلال نیز استفاده خواهد کرد

فلاحت زاده در خصوص حضور دو دستیار خارجی در کنار ریکادو ساپینتو تاکید کرد: این مربی پرتغالی بازیکنان ایرانی را می شناسد؟ قطعا دو دستیار دیگری که به عنوان مربی با او همکاری خواهند کرد، بازیکنان ما را نمی شناسند. آنها باید با چند مربی ایرانی همراه شوند که شناخت زیادی از بازیکنان دارند و می توانند به پیشرفت تیم کمک کنند.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اضافه شدن مجتبی جباری به تیم فوتبال استقلال گفت: جباری یکی از بهترین بازیکنان استقلال است و همچنین بازیکن بسیار خوبی است اما دلیلی وجود ندارد که او عملکرد درخشانی در زمین داشته باشد. مربیگری چون مربی است بهتر است از پتانسیل پیشکسوتان استقلال که شناخت بیشتری از شرایط باشگاه دارند استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید