همایش کاراته کاهای فاطمیون در کوم برگزار شد

ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798809

دبیر سبک های آزاد کاراته قم با اشاره به کارکردهای ورزش به عنوان یک پدیده فرهنگی گفت: ورزش به عنوان یک پدیده فرهنگی به خودی خود باید سطح فرهنگ اجتماعی را بالا ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدامین مصیبی دبیر کاراته سبک های آزاد قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا با اشاره به برگزاری همایش کاراته فاطمه گفت: همکاری هیئت کاراته کوم و بسیج ورزشکاران در خانه کاراته کوم صورت گرفت.

وی در خصوص این برنامه فرهنگی ورزشی گفت: پس از پایان تمرینات ورزشی، مراسم با قرائت قرآن توسط قاری جوان کاراته کار آغاز شد و با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ حسین صبوری، روحانی کاراته استان و رئیس هیئت کاراته استان ادامه یافت. کمیسیون فرهنگی هیئت کاراته قم مداحی و عزاداری کاراته کاران استان و تقدیر از اساتید فعال مسائل فرهنگی به پایان رسید.

5aad4c9e a342 4568 83ff 082a28355813 خبر خاکستری
دبیر سبک های آزاد کاراته استان قم با اشاره به کارکردهای ورزش به عنوان یک پدیده فرهنگی خاطرنشان کرد: فرض بر این است که ورزش به عنوان یک پدیده فرهنگی دارای دو کارکرد اجتماعی مهم است، اول افزایش سطح عوامل سلامت، حمایت از حوزه سلامت و دوم. با افزایش عوامل فرهنگی و استفاده از آموزه های اخلاقی اسلامی، سطح فرهنگ عمومی را ارتقا می دهد و به نیروهای انتظامی و امنیتی کمک می کند.

وی در ادامه گفت: ورزش به عنوان یک پدیده فرهنگی باید سطح فرهنگ اجتماعی را بالا ببرد.

مصیبی با اشاره به اهداف اصلی فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه گفت: . مربیان باهوش و با اخلاق در استان کوم کاراته را در برنامه های آموزشی خود مد نظر دارند.
وی با بیان فعالیت های فرهنگی در قالب کلاس های کاراته در استان، گفت: در بخش سبک های آزاد معمولاً آموزش کاراته بسمه تعالی است و ذکر صلوات، قرائت سوره های توحید یا عصر، دعای فرج و ذکر شده است. ذکر دینی

مصیبی افزود: مربیان سبک های آزاد کاراته در تمامی برنامه های ملی و مذهبی حضور فعال دارند و دانش آموزان را در برنامه های فرهنگی به عنوان بخشی از اهداف آموزشی خود قرار می دهند.

29db9baa b50f 4e0a b287 0b7c57a2a6b6 خبر خاکستری


کاراته در ایران با سبک های کان ذن ریو، شوتوکان و وادوریو آغاز شد، اما به تدریج سبک ها گسترش یافت و فدراسیون کاراته مسئولیت کاراته سبک های آزاد را بر عهده گرفت که در دو رشته رینگ و غیر رینگ فعالیت می کند.

این دو رشته در دنیا از طریق سازمان های غیرمتمرکز تدریس می شود، اما در کشور ما به دلیل جمعیت زیاد این بخش، فدراسیون کاراته به سبک آزاد می پردازد.
در حال حاضر پس از فروکش طوفان تاج، 15 سبک در بخش کاراته آزاد فعال هستند. این سبک ها عبارتند از کیوکوشین ماتسویی، کیوکوشین kwf، کیوکوشین ناکامورا، دای دو جوکو، کیوکوشین ماتسوشیما، کیوکوشین کان، شین رزم ذوالفقار، انشین کاراته، کیوکوشین سنتی، سوکیوکوشین، پرین زوکو، پرفکت جوشوکو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید