همه دستگاه ها باید برای جشن باشکوه پیاده روی اربعین فعال باشند


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890598

رئیس جمهور با تاکید بر برنامه ریزی همه تمهیدات و زیرساخت های لازم برای تسهیل حضور زائران اربعین، از نهادهای ذیربط خواست با روحیه جهادی در این مسیر فعال باشند و از همه فرصت های ستاد مردمی استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای دولت به مناسبت سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادی ها نماد مقاومت، صبر، ایستادگی و ایستادگی ملت ایران هستند و آنها در سخت ترین روزها باعث افتخار کشور شده اند.

رئیس جمهور قدردانی و تبیین رشادت های آزادگان را برای مردم و نسل جوان کشور ضروری دانست و تاکید کرد: کسانی که در اوج غربت و سختی پیام امام و انقلاب اسلامی را حفظ کردند و منحرف نشدند. از آرمان های اسلامی قهرمانان واقعی ملت هستند.

رئیسی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم در اجتماع عظیم مردمی اربعین تاکید کرد و افزود: همه دستگاه های دولتی باید با تمام توان به وظایف خود در زمینه تسهیل حضور مردم عمل کنند و ستادهای مردمی را دستیار خود بدانند.

آیت الله رئیسی بر برنامه ریزی همه آمادگی های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین تاکید کرد و افزود: لازم است همه دستگاه ها چه در زمینه رایزنی های دیپلماتیک با عراق و چه در زمینه فراهم کردن زیرساخت های لازم، جهادی باشند. زمینه تسهیل زیارت اربعین برای زائران فعال

رئیس جمهور همچنین به استانداری ها دستور داد تا با حمایت از گروه های مردمی و جهادی در استان ها از ظرفیت عظیم این گروه ها برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین استفاده کنند.

محور بعدی سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، پیگیری مصوبات سفرهای استانی بود. آیت الله رئیسی با پایان دور اول سفرهای استانی، پیگیری و اجرای مصوبات این سفرها را گامی مضاعف در تحقق اهداف سفرها دانست و از معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس برنامه و بودجه درخواست کرد. نظارت سازمان و وزیر کشور بر روند اجرای مصوبات سفرهای استانی.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از این جلسه پس از استماع گزارشی از سرانه مصرف پروتئین کشور، تنوع بخشی به سبد مصرفی پروتئین کشور را یک ضرورت دانست و با توجه به ظرفیت آبزی پروری در مناطق جنوبی و شمالی کشور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا موانع افزایش سرانه مصرف آبزیان را برای پاکسازی توده ها برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید