همه چیز از بمب بزرگ پرسپولیس; مهاجم برزیلی چه کیفیتی دارد؟

همه چیز از بمب بزرگ پرسپولیس;  مهاجم برزیلی چه کیفیتی دارد؟

در سال های اخیر اکثر مهاجمان خارجی که به پرسپولیس آمدند شرایط عجیبی داشتند و نتوانستند به این تیم کمک کنند یا انتظارات هواداران پرشمارش را برآورده کنند.

یکی از بازیکنانی که لقب ضرب المثل ضعیف خرید در فوتبال ایران را داشت، دی کارمو بود! همه چیز از ابتدای فصل دوم همکاری افشین قطبی و پرسپولیس شروع شد. قطبی که ایران را ترک کرده بود با فشار هواداران و وساطت رئیس سازمان تربیت بدنی به پرسپولیس بازگشت تا پس از پیروزی در آخرین لحظات لیگ گذشته این بار تیم قدرتمندتری را هدایت کند. با این حال، غیبت او در پیش فصل و عدم نظارت او بر نقل و انتقالات بازیکنان، پرسپولیس را ستاره دار اما کاملاً متفاوت و عجیب کرد. محسن خلیلی رباط صلیبی پاره شد و افشین قطبی قصد خرید مهاجمی برای جانشینی آقای گل در لیگ هفتم داشت. این باشگاه پیش از این ابراهیم توره را به خدمت گرفته بود اما او به دلیل بی نظمی هایش بازیکن مورد نظرش نبود و به همین دلیل گزینه خود را انتخاب کرد و پائولو دی کارمو برزیلی را به ایران آورد. بازیکنی که کم کم تبدیل به کابوسی برای پرسپولیسی ها و سرمربی شد.

البته دی کارمو هم برای پرسپولیس گلزنی کرد. او در بازی هفته پنجم مقابل فولاد اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند اما این در شرایطی بود که این تیم دو گل دریافت کرده بود و در پایان بازی با نتیجه سه برد شکست خورد. این مهاجم برزیلی عملا جایی در ذهن و قلب هواداران ندارد

خود افشین قطبی بهتر از هرکسی می تواند درباره این مهاجم بیچاره برزیلی صحبت کند، هرچند تا آخرین لحظه از این مهاجم حمایت کرد و حتی ابراهیم توره درخشان اما بی انضباط را به قول خودش به سگ خانه فرستاد. اصطلاحی که در آن زمان برای او دردسرهای زیادی ایجاد کرد.دی کارمو پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس به تیم دسته اولی گهر درود پیوست اما او نیز در آن تیم بازی نکرد و برای ادامه کار شریف خود به برزیل بازگشت.birds for فروش!

البته دی کارمو تنها مهاجم برزیلی بی کیفیت پرسپولیس نبود، این تیم وسلی برزیل، خوزه تادئو و جونیور براندائو را هم خرید که با هم 4 گل در لیگ برتر ایران به ثمر رساندند!

می توان گفت پرکارترین و پرکارترین مهاجم خارجی تاریخ پرسپولیس آنتونی استوکس است. بازیکنی که 15 دسامبر گذشته با مقدار زیادی مواد مخدر (کوکائین) در دوبلین دستگیر شد و…

با پیوستن به پرسپولیس با فاصله کوتاهی پولش را گرفت و به بهانه اینکه برای همیشه از ایران می رود از ایران رفت. استوکس پرسپولیس را ترک کرد تا با پول های این تیم به خوشگذرانی و بداخلاقی هایش ادامه دهد.

شارزود تمیرف دیگر خریدهای پرسپولیس بود که از ازبکستان آمده بود. هواداران پرسپولیس این مهاجم را بیشتر با شوت هایش به ساعت، دروازه و دیوار ورزشگاه می شناسند تا با گل هایش!

او با قراردادی یک سال و نیم به پرسپولیس پیوست اما آنقدر ضعیف به نظر می رسید که در لیست مازاد قرار گرفت و راهی پیکان شد. شارزود تمیرف در این تیم جدید نشان داد که گلزن نیست و جای استعدادهای جوان ایرانی را گرفت.

یورگن لوکادیا که لقب یک مهاجم فراری را برای خود به ارمغان آورده است آخرین یا شاید بهترین خرید مهاجم خارجی باشگاه پرسپولیس بود. مهاجمی که در 9 هفته 6 گل به ثمر رساند و آقای گل لیگ برتر شد اما به بهانه های واهی و با رفتار غیرحرفه ای در آستانه دربی ایران و پرسپولیس را ترک کرد تا به همان سرعتی که در بین هواداران محبوب شد از خاطره ها محو شود. از این تیم!

حالا لئاندرو پریرا، مهاجم برزیلی با پرسپولیس به توافق رسیده و در انتشار پیامی احساسی گفت که بسیار هیجان زده است. هواداران پرسپولیس و فوتبالدوستان ایرانی منتظرند ببینند این هیجان و احساس تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا او یک مهاجم با کیفیت است یا نه؟ البته او پرنده فروش نیست و شباهتی به آنتونی استوکس ندارد. اما کیفیت؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم!

دیدگاهتان را بنویسید