همه کشورها باید از مسجد الاقصی و هویت اسلامی آن دفاع کنند


زمان: 07:58
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843844

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در دیدار با اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان در استانبول گفت: همه کشورها باید از مسجد الاقصی و هویت اسلامی آن دفاع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری سما، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز یکشنبه با اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان در مقر این اتحادیه در استانبول دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، رویدادهای اخیر فلسطین و تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست علیه قدس و مسجد الاقصی مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیل هنیه با اشاره به جنایات اخیر اشغالگران صهیونیست در مسجد الاقصی و راهپیمایی تحریک آمیز پرچم در بیت المقدس بر لزوم تلاش همه کشورها برای حمایت از مسجد الاقصی و حفظ هویت اسلامی آن تاکید کرد.

چانیه گفت: قدس و مسجد الاقصی دو جزء اصلی وحدت امت هستند که بر آن اجماع وجود دارد. وی همچنین حل و فصل اوضاع داخلی فلسطین را با توجه به شرایط کنونی و خطرات پیش روی مسئله فلسطین از اولویت های اصلی جنبش خود دانست.

پیشتر گروه های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کردند: دشمن صهیونیستی باید بداند که شمشیر قدس هنوز در غلاف نیست. در بیانیه گروه مقاومت فلسطین آمده است: ما به شدت با اقدامات خصمانه دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی مخالفیم. امروز صهیونیست ها با یک بحران وجودی روبرو هستند، بنابراین هزاران بار قبل از ورود به هر نبردی به آن فکر می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید