همکاری دوجانبه ایران و عراق در توسعه آموزش پزشکی


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920232

نشست مشترک معاونت آموزشی وزارت بهداشت ایران و معاونت فنی وزارت بهداشت عراق با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی با محوریت درمان بیماری های مختلف از جمله سرطان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق اعلام وزارت بهداشت؛ نشست همکاری های دوجانبه ایران و عراق در راستای توسعه آموزش پزشکی برگزار شد.

در این نشست ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت به تاریخچه و معرفی نظام آموزش پزشکی و ادغام آموزش در نظام سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: این تعامل دوجانبه مانند گذشته و همکاری در توسعه آموزش پزشکی می تواند ادامه یابد.

باقری فرد گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی در مناطق مختلف عراق تحصیل می کنند که در نتیجه همکاری های آموزشی در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی می تواند ادامه یابد.

هانی موسی العقابی، معاون فنی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد: ما در نظر داریم سیستم آموزش پزشکی عراق را تغییر دهیم و ارتباط بین وزارت بهداشت و سیستم آموزش عالی عراق را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دوره های تخصصی در عراق ارائه می شود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود، خواهان توسعه همکاری های آموزشی با جمهوری اسلامی ایران و با توجه به ظرفیت مراکز علمی دو کشور هستیم. ، دوره های آموزشی کوتاه مدت باید آموزش های تخصصی و فوق تخصصی در زمینه دوره های پیگیری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید