همکاری دولت های مستقل، تلاش های حاکمان را خنثی می کند


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899083

رئیسی دیدار با رئیس جمهور زیمبابوه را مطرح کرد.

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد تهران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی گفت: زمینه برای گسترش همکاری های ایران با زیمبابوه در بخش های مختلف از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه ها در چهارمین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار با امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور را مورد تاکید قرار داد. .

رئیسی با اشاره به رویکرد دولت برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی افزود: زمینه برای گسترش همکاری ها با زیمبابوه در بخش های مختلف از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری وجود دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر تسریع در فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور خاطرنشان کرد: همکاری کشورهای مستقل تلاش های حاکمان را برای جلوگیری از پیشرفت خنثی می کند.

رئیس جمهور زیمبابوه در این دیدار، زمینه های متعدد همکاری با ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور شرکت های ایرانی در بخش کشاورزی اعم از صادرات و واردات و کشت فراسرزمینی غلات و محصولات باغی فرصت خوبی برای همکاری بین این دو کشور است. دو کشور

رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به خاطرات خوش خود از سفرهای گذشته خود به ایران، افزود: هر دو کشور هدف کینه توزی امپریالیسم بوده اند، بنابراین نیازمند همکاری نزدیکتر با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید