همکاری وزارتخانه های ایمنی و نفت برای حل مشکل پتروشیمی ها


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883774

وزیر صامت گفت: با وزارت نفت مذاکراتی داشتیم که بازار مواد اولیه تولید پتروشیمی را به همان شکلی که بازار فولاد را کنترل کردیم، کنترل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا فاطمی امین در دیدار با صنعتگران منتخب کشور با بیان اینکه اگر بتوانیم شرایط مناسب را فراهم کنیم اتفاقات خوبی رخ می دهد، اظهار داشت: زمانی که در آستان قدس رضوی رئیس سازمان اقتصادی بودم قوانینی را ایجاد کردیم. که سود شرکت های زیرمجموعه را سه برابر کرد. ما هم شک داشتیم که آیا اشتباه بوده است. ما بررسی کردیم و متوجه شدیم که درست است و سود عملیاتی شرکت ها افزایش یافته است، نه از فروش ساختمان.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمونه دیگر این بود که در سال 1384 مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده بودم. قبل از ورود من به این طرح، 45 هزار خودروی فرسوده اسقاط شد، اما با تغییر فرآیندها، شرایطی را فراهم کردیم که اسقاط‌خانه‌ها، خودروسازان، بانک‌ها و پلیس وظایف خود را به خوبی انجام دهند. نتیجه این بود که ظرف 10 ماه، 225000 خودروی فرسوده بازنشسته شدند.

فاطمی امین افزود: بنابراین نیازی به صرف هزینه و زمان زیادی نداریم، بلکه باید اولویت ها را به درستی بشناسیم و مسیر را به خوبی ترسیم کنیم تا از عوامل مشکل ساز خارج شویم.

وزیر صمت یادآور شد: پیش از این جلسه در حال برگزاری کارگاه آموزشی رفع گلوگاه های تولید با بنگاه های کوچک بودیم. اما در این جلسه تصمیم گرفتیم مشکلات و چالش های شرکت های بزرگ را با حضور نمایندگان این شرکت ها برگزار کنیم که این جلسات از این پس هر سه ماه یکبار برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو سازوکار برای رفع گلوگاه های تولید پیش بینی کرده ایم. یکی سیستم نظارتی و دیگری تعامل با کسب و کار با رویکرد مسئله محوری که غرق در کارهای روزمره وزارتخانه نشویم.

فاطمی امین تاکید کرد: کسب و کارها باید رتبه بندی شوند و برای شرکت های برتر مشوق هایی مانند همراهی وزیر در سفرهای خارجی یا تخفیف در نمایشگاه ها در نظر بگیریم. این سامانه به زودی اجرا می شود و شرکت ها با توجه به توانمندی خود مشوق هایی دریافت خواهند کرد.

وزیر صمت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: از فروردین ماه امسال طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی را آغاز کرده ایم. موقتی نیست و ادامه خواهد داشت.

فاطمی امین در خصوص قیمت مواد اولیه نیز گفت: در زمینه تولید فولاد به خصوص در زمینه ورق فولادی مشکلی نداریم و قیمت ها مناسب است اما چالش اصلی ما با مواد پتروشیمی است که برای آن همکاری را آغاز کرده ایم. وزارت نفت همان طور که سازمان فولاد را کنترل کردیم، سازمان پتروشیمی را هم کنترل خواهیم کرد.

وزیر صامت درباره تولید خودرو یادآور شد: به ثبات تولید و کاهش پارکینگ خودروها رسیده ایم به گونه ای که تا آبان یا آذر سال گذشته تعداد خودروهای پارکینگ 170 هزار دستگاه بوده و اکنون به 22 هزار دستگاه رسیده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای خرداد ماه امسال دیگر خودروی معیوب چه در سایپا و چه در ایران خودرو تولید نخواهد شد. یکی از عوامل کاهش کیفیت، تولید خودروهای معیوب است.

فاطمی امین یادآور شد: تیبا، سمند و 405 خودروهایی هستند که پلتفرم آنها امکان ارتقا و افزایش کیفیت را ندارد. به همین دلیل باید تولید را متوقف کنیم.

وزیر صامت یادآور شد: تیبا از پایان تیرماه تولید نمی‌شود و برای تیبا که قبلا متعهد شده‌ایم 30 هزار دستگاه تولید می‌کنیم و دیگر تولید نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید