هندبال قهرمانی آسیا نمایش شگفت انگیز هندبال; فتح کویت در ثانیه آخر / سلام به مسابقات جهانی

ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803054

تیم ملی کویت در دیداری جذاب، نزدیک و نفس گیر مقابل ایران موفق شد جواز حضور در مسابقات جهانی هندبال را کسب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی هندبال ایران پس از پایان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در عربستان، دومین دیدار خود از مرحله گروهی دوم را مقابل کویت برگزار کرد. نبردی حساس مقابل یکی از مدعیان اصلی آسیا و دومین تیم پرافتخار هندبال قاره که پیروزی در این دیدار بسیار حائز اهمیت بود و می توانست به او اجازه ادامه مسابقات جهانی را بدهد.

تیم ملی کویت پس از کره جنوبی دومین تیم پرافتخار هندبال آسیا است. این تیم 4 بار، 2 بار به عنوان نایب قهرمان و 4 بار به عنوان سومین قاره آسیا به مقام قهرمانی رسیده است.

هندبالیست ها در پنجمین دیدار خود از رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا و جام جهانی از ساعت 14:30 در سالن گرین هال دمام به مصاف کویت رفتند. دیدار ایران و کویت بسیار حساس، نزدیک و نفس گیر بود و دو تیم در نیمه اول با تساوی ۱۱ بر ۱۱ به رختکن رفتند.

نیمه دوم نیز با همین شرایط دنبال شد و دو تیم در کنار هم جلو رفتند. در حالی که بازی تا ثانیه های پایانی با تساوی به طول انجامید، ضربه زیبا و استثنایی کاپیتان استکی باعث شد ایران برنده این مسابقه باشد.

به این ترتیب تیم ملی هندبال ایران در یک بازی نفس گیر، حساس و روان در آخرین ثانیه از بازی با نتیجه 27 بر 26 کویت را شکست داد تا به نیمه نهایی قهرمانی آسیا راه یابد و جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. .

محمد سیاوشی دروازه بان تیم ملی در این دیدار درخشش زیادی به نمایش گذاشت و سیوهای دیدنی زیادی انجام داد و نقش کلیدی در این برد داشت.

بدین ترتیب با توجه به اینکه 5 تیم جواز حضور در مسابقات قهرمانی را خواهند داشت و ایران با این پیروزی صعود خود به جمع 4 تیم برتر را قطعی کرد، موفق شد به عنوان تیم اول جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. این دومین بار است که هندبالیست های ایران به جام جهانی می روند.

تیم ملی هندبال کشورمان در چهار دیدار قبلی خود از سد تیم های استرالیا، هند، عربستان و عراق عبور کرده است. مانوئل فرناندز در آخرین دیدار خود در دور دوم روز چهارشنبه ساعت 16:330 به مصاف بحرین می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید