هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

روز جدید: با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۱۶ آذر) کیفیت هوای پایتخت برای گروه‌های آسیب‌پذیر ناسالم است. با افزایش ترافیک عصرگاهی تا اواخر وقت شنبه (28 دی) و آرام بودن جو، غلظت آلاینده ها افزایش می یابد و وضعیت نابسامان برای اقشار آسیب پذیر در اکثر مناطق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۱۶ آذر) برای گروه‌های آسیب‌پذیر ناسالم است.

برآورد شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از صبح امروز (18 دی) به دلیل عدم وزش باد موثر و تجمع آلاینده های ساعات گذشته، با شروع تردد خودروها و کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد. در اکثر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های آسیب پذیر خواهد بود. تداوم رکود جو در طول روز باعث محدود شدن انتشار آلاینده ها می شود.

با افزایش ترافیک عصرگاهی تا اواخر وقت شنبه (28 دی) و آرام بودن جو، غلظت آلاینده ها افزایش می یابد و وضعیت نابسامان برای اقشار آسیب پذیر در اکثر مناطق پیش بینی می شود.

با افزایش نسبی سرعت باد تا بامداد یکشنبه (18 دی) از غلظت آلاینده ها تا حدودی کاسته می شود، البته افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت آلاینده ها و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می شود.

کاهش سرعت باد در طول روز از انتشار آلاینده ها جلوگیری می کند. همچنین با استقرار شرایط جوی پایدار و عدم وزش باد موثر تا ساعات پایانی روز یکشنبه (19 دی) و همچنین با افزایش ترافیک، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد که برای گروه های حساس در منطقه دور از انتظار نخواهد بود. اکثر مناطق .

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات موفق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 133 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 136 و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است.

دیدگاهتان را بنویسید