هوای تهران برای گروه های آسیب پذیر «ناسالم» است

هوای تهران همینه

روز جدید :شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد امروز پنجشنبه (۳۰ آذرماه) کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در حد ناسالم قرار دارد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه و وزش باد دیدنی، غلظت ذرات معلق کاهش می‌یابد. و کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده قابل قبول خواهد بود.

بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح روز پنجشنبه (30 آذر) با تداوم شرایط جوی پایدار و عدم وزش باد موثر همراه با ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات گرد و غبار و وضعیت ناسالم برای اقشار آسیب پذیر در اکثر نقاط پرتردد وجود دارد. انتظار می رود.

افزایش سرعت وزش باد در طول روز و همچنین وزش باد نسبتا شدید در کنار احتمال بارش در برخی ساعات، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند.

بر اساس این گزارش، در صورت حفظ این شرایط هواشناسی تا پایان روز پنجشنبه و وزش باد موثر، از غلظت ذرات معلق کاسته شده و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود. با کاهش نسبی سرعت باد تا صبح روز جمعه (اول بهمن) غلظت آلاینده ها تا حدودی افزایش می یابد.

کاهش سرعت باد در طول روز باعث افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده ها می شود. جو آرام تا ساعات پایانی روز جمعه همراه با ترافیک عصر، غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد و وضعیت نابسامان برای گروه های حساس در برخی نقاط پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات گرد و غبار زیر 2.5 میکرون» با میانگین 110 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 116 و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

دیدگاهتان را بنویسید