هویت، اعتماد به نفس و ایجاد امید در نسل دانشگاهی دغدغه مدیریت است


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842626

وزیر علوم در نشست روسای دانشگاه های کشور:

ذوالفیگل هویت، خودباوری و امید نسل جوان دانشگاهیان را مهمترین دغدغه رهبری نسبت به جامعه دانشگاهی برشمرد و گفت: بنابراین تقویت روابط علمی و دیپلماسی با 630 میلیون نفر در کشورهای همسایه باید در اولویت قرار گیرد. برنامه های دانشگاه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، ذوالفیگل صبح امروز در نشست روسای دانشگاه ها با بیان اینکه کارکنان دانشگاه سرمایه نمادین کشور هستند، گفت: شما بزرگواران علاوه بر برخورداری از نعمت علم، قدرت حاکمیتی نیز دارید که این ویژگی مهمی است.

وی با توصیه به مسئولان دانشگاه گفت: سعی کنید حافظ خوبی برای خانواده ها باشید، سعی کنید نسل آگاه و عاقل تری به جامعه ارائه دهید. وظیفه هر استادی است که دانشجو را به دنیا تحویل دهد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه محل گسترش فضایل است، گفت: در فضای علمی هر مشکل حل شده چندین موضوع جدید را مطرح می کند، شبکه فضایل و رذایل یکسان است و دانشگاه می تواند منشأ آن باشد. نفوذ در این حوزه

وی ادامه داد: برای اینکه پاسدار خوبی برای این ظرفیت عظیم باشیم باید قدردان هر خانواده ای باشیم که تمام تلاش خود را می کند تا فرزندانشان علیرغم مشکلات و برنامه ریزی ها و اهداف فراوانی که باید پیش بیاید بتوانند در بالاترین سطح تحصیلات خود را ادامه دهند. برای این ظرفیت. «بیایید باشیم.

ذوالفیگل گفت: کارکنان دانشگاه باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای چشم انداز کاری خود تصویب کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دوره کاری خود 5 اولویت کاری در نظر گرفته ام، اذعان داشت: اولویت اول ما اقتدار علمی و دیپلماسی کشور است که با آن تلاش می کنیم معلمان و دانشگاه های کشور مرجع علمی و تعامل علمی با دنیا باشند. و کشورهای همسایه.» دارند.

وزیر علوم گفت: اولویت دوم مبتنی بر مهارت و تحقیق و توسعه موثر در کشور، اولویت سوم نوآوری فرهنگی و ترویج فرهنگ نوآوری، اولویت چهارم کارآموزی و فناوری و اولویت پنجم خواهد بود. سعی خواهد کرد از فرصت های جدید فراوانی ایجاد کند. .

وی قدردانی مقام معظم رهبری از موفقیت دانشگاه‌ها را نشانه ظرفیت‌های موجود دانست و افزود: اگر دو درصد از دانش تولیدی دنیا متعلق به ایران باشد یا رتبه نانو تک رقمی داشته باشیم و در تسلیحات نظامی و امنیتی سرآمد باشیم. همه آنها یکی از موفقیت های دانشگاه ها هستند.

وی هویت گرایی، خودباوری و ایجاد امید در نسل جوان دانشگاهیان را از مهمترین دغدغه های مدیریت نسبت به جامعه دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: همه جامعه فرهیخته دانشگاهی را در کنار هم ببینیم و بر علمی، آموزشی تمرکز کنیم. رشد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان نیز باید در برنامه ریزی دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد و قانون مداری و آزادی در چارچوب قانون و توجه ویژه به استقلال کشور در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد. با توسعه علمی

ذوالفیگل با تاکید بر اینکه باید یاد بگیریم که آزادی در قانون مهم است، گفت: باید به دانش آموزان یاد دهیم که قانون را رعایت کنند و رعایت اصول وظیفه و عدم رعایت آن گناه است. دانشجویان بدانند که استقلال ایران اسلامی امروز ارزان به دست نیامده است و کشور ما استقلال سیاسی دارد.

وی تخصیص 3 درصد از کل اعتبارات دانشگاه ها به مسائل فرهنگی را فرصتی برای دستیابی به دیدگاه های فرهنگی دانست و گفت: بهترین سرمایه گذاری، فرهنگ سازی سالم است و هزینه آموزش و پژوهش به تنهایی کافی نیست و باید انجام شود. نسبت به فعالیت های فرهنگی بی تفاوت نباشید.

وزیر علوم به عملکرد وزارت علوم در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تاکید ویژه ای بر رعایت اصل شفافیت در ساختار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جلساتی مانند جلسه داریم. روسای دانشگاه های تبریز فرصت خوبی برای روسای دانشگاه ها برای تعامل با مدیریت و معاونان است.«این وزارتخانه است.

گفتنی است این همایش به مدت 3 روز توسط تبریز و در دانشکده مهندسی برق دانشگاه تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید