هویت ایرانی و اسلامی دو ویژگی مهم مردم بلوچ


ساعت: 17:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902566

معین الدین سعیدی گفت: بلوچ ها تجزیه طلب نیستند و نخواهند بود، اما عناصر هویت ایرانی و اسلامی در میان این قوم بیشتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز وی با قرائت روایتی از بیانات مقام معظم رهبری درباره اقوام و مذاهب کشور به ویژه بلوچ و کرد، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مردم و مسئولان تحلیل های نادرستی از اقوام و مذاهب کشور دارند و آنها را تهدیدی برای نظام می دانند. کشور، در حالی که مقام معظم رهبری اقوام را فرصتی برای ایران اسلامی می دانند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه بلوچستان زندگی می کردند، ادامه دادند: اخیراً به دلیل اغتشاشات در برخی استان ها برخی بلوچ ها و مردم کرد را تجزیه طلب معرفی کردند، در حالی که حضرت آقا به صراحت فرمودند که من جزو بلوچ ها هستم. .. من زندگی کرده ام و پایبندی این مردم و مردم کردستان به نظام جمهوری اسلامی مثال زدنی است.

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین بار در این باره توضیح داده اند و در جلسه ای که در حضور ایشان داشتیم، حضرت آقا موضوع «قاچاق» را مطرح کردند و فرمودند «قاچاق» است. مانند شمشیری که پشت اقتصاد را می شکند. به سمت کشور هدایت می شود، بلافاصله گفتند منظور من “ترافیک” کولبر بلوخ نیست.

ساعدی یادآور شد: از این رو نگاه مقام معظم رهبری به موضوع اقوام و مذاهب آمیخته به عشق و عنایت خاصی است و از آنجایی که ایشان جزو قوم بلوچ بودند بهتر می دانند که هویت ملی و اسلامی در بین اقوام زنده است و این امر فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی را بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود دو کلمه کلیدی مشخص برای استان سیستان و بلوچستان و برای مردم سیستانی و بلوچ دارند و آن ها «تنگه ایهود» و «گنج پنهان» است، یعنی سیستان را می نامند. و بلوچستان «تنگه ایهود» از نظام جمهوری اسلام را می شناسند.

نماینده مردم چابهار در شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان کشوری، لشکری ​​و انتظامی این است که اقوام بلوچ و کرد را رصد کنند و آن ها را یک فرصت بدانند که مقام معظم رهبری فرمودند، اما متاسفانه برخی از مسئولان این امر را نادیده گرفتند. بیانیه خواهد بود

سعیدی تاکید کرد که بلوچ ها تجزیه طلب نیستند و نخواهند بود، اما عناصر هویت ایرانی و اسلامی در میان این مردم بیشتر حضور دارند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید