هیئات مذهبی نقش موثری در ارتقای فرهنگ معنوی و سلامت جامعه دارند


ساعت: 10:02
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887812

عباسی مقدم با اشاره به فعالیت هزار و 350 هیئت مذهبی در خراسان جنوبی گفت: هیئت های مذهبی نقش موثری در ترویج فرهنگ معنویت و متعاقب آن توسعه سلامت، رشد، امنیت و نشاط جامعه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا عباسی مقدم رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شرق وی با اشاره به فعالیت 1350 هیئت مذهبی در استان گفت: 370 هیئت مذهبی در شهرستان بیرجند و 85 هیئت در بیرجند فعال هستند.

وی ادامه داد: در دو سال کرونا، هیئت های مذهبی محدودیت هایی داشتند و امسال با توجه به بهبود وضعیت کرونا، تردد هیئت های مذهبی در خیابان های شهر از هشتم محرم آغاز می شود.

عباسی مقدم افزود: برنامه های هیئت ها از صبح هشتم آغاز و تا شب یازدهم و شام غریبان ادامه دارد و هیئت ها در روزهای هشتم و نهم از برنامه های خود در مراسمی که خود دارند شرکت خواهند کرد. آنها می روند و ما مسیرهایی را که به سمت کشتارگاه حرکت می کنند، مشخص کرده ایم.

به گفته وی، نماز ظهر عاشورا نیز بر سر قبور شهدا داریم و امیدواریم هیئت ها در صورت امکان در هر کجا که بودند، نماز ظهر را بخوانند، استفاده و تلاش کنند تا در نماز ظهر عاشورا شرکت کنند.


رعایت اصول بهداشتی

عباسی مقدم از هیئت های مذهبی خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا در این اواخر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید دستورالعمل ها رعایت شود، نقاب بزنیم و فاصله بگیریم، غذا بپزیم، گفته شد در بسته بندی توزیع می شود و در صورت پرتاب سفره، نقاب ها برداشته می شود. انتقال این ویروس صورت می گیرد، حتی اگر از سوی مراجع تقلید گفته شود، باید پیگیری شود تا مشکلی نداشته باشیم.

به گفته وی، امسال نیز مانند سال های گذشته محصولاتی مانند برنج، روغن، گوشت و شکر از سه روز پیش بین هیئت های مذهبی توزیع شده است.


پیشگام در کمک های مذهبی

عباسی مقدم با اشاره به اینکه در دو سال گذشته با کمک های مؤمنانه هیئت های مذهبی سنگ تمام گذاشتند، افزود: هیئت های مذهبی در این مدت در همه صحنه ها حضور داشتند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز در بالاترین سطح اجرایی و خوب بود. مشارکت

وی تاکید کرد: گرانی آنچنانی در روحیه هیئت ها ندارد و مردم با علاقه خود به اهل بیت به هیئت ها کمک می کنند زیرا هیئت ها تشکل های مردمی هستند که وابسته به دولت ها نیستند و توسط مردم اداره می شوند. امسال در حالی که غذای مورد نیاز هیئت ها چندین برابر شده است، مطمئناً می دانیم که اهل بیت کمک خواهند کرد و انشاالله به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.


پرورش معنویت

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی آثار روانی و اجتماعی مجالس و محاکمات بحران حسینی را با موارد مشابه در کشورهای دیگر مقایسه کرد و گفت: مردم ایران مردمی مقاوم هستند. معنویت به آنها حکم نمی کند که تحمل کنند.

به گفته وی، تشکل های مذهبی در ترویج فرهنگ معنویت و سپس در توسعه سلامت، رشد، ایمنی و نشاط جامعه نقش موثری دارند.

عباسی مقدم افزود: به هر حال در کنار سختی های زندگی، شیرینی هم هست و باید تحمل کرد. اینها آزمایش است. یکی از امتحاناتی که خداوند انجام می دهد در بحران هاست.

وی تاکید کرد: اکثر مردم ما این تعهد و ایمان را دارند چون به معنویت، خدا و ائمه اعتقاد کامل دارند، در روحیه شان تردیدی نیست، حتی در سختی ها تحمل می کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی گفت: این ویژگی ها باعث شد که نتوان ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کرد و دلیل آن فقط معنویت است و مردم با معنویت مشکلات را تحمل می کنند و پیرو سیره پیامبر اسلام هستند. و امامان و کمک به غلبه بر من بیایید از این بحران ها عبور کنیم.

وی تصریح کرد: تمام آسیب هایی که به مردم وارد می شود بار دولت را زیاد می کند، زلزله، سیل و این بلاهایی که پیش می آید، اگر تحمل و صبر نباشد همه چیز به هم می ریزد و خدا را شکر که مردم ما این تحمل و تحمل را دارند. یک رکورد در تاریخ این است که آنها مردمی مقاوم هستند.

عباسی مقدم افزود: هشت سال در دفاع مقدس از مردم پاسداری کردند و نگذاشتند یک چیز به دست بیگانگان بیفتد. اگر مقاومت مردم و رهبری رهبری نبود، معلوم نبود چه می شد».

انتهای پیام/135

دیدگاهتان را بنویسید