واریز مابه التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان و پس فردا

واریز مابه التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان و پس فردا

روز جدید : افزایش مستمری های تامین اجتماعی یکی از مصوبات مهم هفته گذشته هیئت دولت بود که بر اساس آن در سه گروه مستمری ها افزایش یافت. بر اساس اعلام مدیرعامل تامین اجتماعی، مابه التفاوت افزایش حقوق این ماه از 25 خرداد ماه پرداخت می شود.

روز شنبه هفته گذشته هیئت دولت مصوبه افزایش حداقل مستمری، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان را به تصویب رساند که توسط محمد محبر معاون اول رئیس جمهور اجرا می شود.

بر اساس این ابلاغیه، افزایش حقوق از اول فروردین ماه سال جاری اجرایی می شود و کمک هزینه عائله مندی و فرزندان همه مستمری بگیران واجد شرایط از جمله کارمندان کشور را افزایش می دهد.

افزایش حقوق بازنشستگان کابینه طی روزهای اخیر واکنش های متفاوتی را در پی داشته است و به شکایت «مستمری بگیران حداقل دستمزد» در نقاط مختلف کشور منجر شده است که در حال بررسی تصمیم برای افزایش 10 درصدی حقوق خود بر خلاف قانون هستند. در همین راستا رئیس جمهور روز گذشته به معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا به درخواست برخی از گروه های بازنشستگان در خصوص حقوق آنها رسیدگی شود. بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه توئیتر خود نوشت: در پی درخواست جمعی از بازنشستگان محترم در خصوص وضعیت امسال از رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی به موضوع رسیدگی کند. “ارائه بازخورد و پیشنهادات پشتیبانی.”

جزئیات نحوه افزایش حقوق بازنشستگی در سه دسته مختلف

تعیین حداقل دستمزد مستمری بگیران تابع ماده 111 قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر سال حداقل دستمزد را تعیین می کند و تامین اجتماعی نیز موظف است برای حداقل دستمزد به همان میزان اعمال کند.

برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده 96 قانون تامین اجتماعی مقرر می دارد که دستمزد باید بر اساس «هزینه زندگی» تعیین شود.

وزیر رفاه اجتماعی نیمه اول اردیبهشت ماه از تصویب طرح افزایش حقوق مستمری بگیران با سایر درآمدها در هیات مدیره تامین اجتماعی و ارسال به هیات وزیران خبر داد. اما قول هایی از سوی مسئولان ذیربط برای تصویب و اجرای افزایش حقوق در پایان اردیبهشت ماه داده شد. با توجه به آنچه که وزیر رفاه به عنوان «دخالت دولت در طرح دموکراتیزه‌سازی یارانه‌ها» توصیف کرد، سرانجام در اوایل هفته جاری به تصویب دولت رسید.

بر اساس مصوبه دولت، نحوه افزایش مستمری ها به این صورت است که حداقل دستمزد که 62 درصد کل مستمری بگیران بیمه را شامل می شود، 57.4 درصد افزایش و حداقل درآمد آنها به 5 میلیون و 580 هزار تن می رسد.

افزایش حقوق گروه دوم یعنی. مستمری بگیران زیر 10 میلیون تومان حقوق که 32 درصد بیمه بازنشستگان را شامل می شود 10 درصد است که 650 هزار نفر کمک هزینه نگهداری و برای گروه سوم مستمری بگیران بالای 10 میلیون تومان تنها شش درصد از مستمری بگیران تامین اجتماعی اضافه می شود. 10 درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین برای سه گروه علاوه بر مبالغ فوق، بر اساس شرایط، حقوق و حقوق خانوادگی کودک پرداخت می شود که برای دو فرزند حدود 600 هزار تن خواهد بود. بنابراین می توان گفت مستمری مستمری بگیران بیمه به طور متوسط ​​30 درصد افزایش یافته است.

واریز مابه التفاوت افزایش حقوق 25 خرداد ماه جاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشتر در زمان پرداخت معوقات گفته بود: «اجرای نرم‌افزار آیین‌نامه جدید فرآیند پیچیده‌ای است و پیش‌بینی می‌کنیم چهار یا پنج روز طول بکشد. برنامه ما این است که چون پرداخت ما از بیستم هر ماه به ترتیب حروف الفبا شروع می شود، حقوق معمولی خرداد ماه را پرداخت می کنیم و برآورد ما این است که واریز اولین مابه التفاوت مربوط به خرداد را از 25 و 26 خرداد و برای آوریل و می در دو ماه آینده حل و فصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید