واریز هزینه مرحله اول پرستاری تا هفته آینده به حساب پرستاران کرمانشاهی واریز می شود.


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914995

کباد محمدی گفت: 26 میلیارد تومان به عنوان مرحله اول تعیین نرخ پرستاری به بیمارستان ها پرداخت شده که تا روز شنبه به حساب تمامی پرستاران واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، کوباد محمدی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از پرستاری که در دانشکده پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: حرفه پرستاری بسیار شریف و ارزشمند است و ارزش بالای جایگاه پرستار باعث شده تا این قشر همواره مورد احترام مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با برشمردن ویژگی ها و جایگاه پرستاران، افزود: پرستاران شغلی ارزشمند و سرشار از عشق و مهربانی هستند و بیمارانی که نمی توانند در خانه از آنها مراقبت کنند یا در دوران شیوع کرونا ترسیده اند. ، نباید مراقب بود. پرستاران با محبت و مهربانی از آنها مراقبت می کردند.

این مسئول گفت: در دین مبین اسلام نیز پرستاران از مقام و منزلت والایی برخوردارند و خداوند متعال به آنان نگاه ویژه ای می کند که برای این شغل انتخاب می شوند و پرستاران نزد خداوند از اجر ویژه ای برخوردارند.

محمدی عظمت حرفه پرستاری را همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار داده است و ادامه داد: اگر فرهنگ

و ما جهاد حسینی را احیای اسلام می دانیم، بی شک بیشتر آن مرهون جانفشانی ها و جانفشانی های حضرت زینب(س) در راستای تبیین و احیای اسلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به پرستاران شد و تعرفه پرستاری که در سال 1385 تصویب شد و به دلیل عوارض و کمبود اعتبارات اجرایی آن به قوت خود باقی ماند. این در دو ماه گذشته در این دولت محقق شد.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس اجرای این طرح طی دو روز گذشته 26 میلیارد تومان به حساب بیمارستان ها واریز شده است که بخشی از آن به پرستاران واریز شده و بقیه نیز تا پایان سال جاری به حساب پرستاران واریز می شود. شنبه که مبلغ سه ماه است اول امسال و پرداخت ماههای باقیمانده نیز به ترتیب مار است.

محمدی بر لزوم توجه ویژه مسئولان به این قشر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: حق جامعه پرستاری بیش از این است و با توجه به زحماتی که دارند باید رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: جامعه ما در حال پیر شدن است و به تدریج نیاز به تخت های بیمارستانی افزایش می یابد و در نتیجه به پرستار بیشتری نیاز داریم و اگر تعداد و میزان آموزش پرستاران متعادل نباشد با آن مواجه خواهیم شد. مشکلاتی در آینده خواهیم داشت

این مسئول ادامه داد: تعداد پرستاران ثبت نام شده هر سال افزایش می یابد و امسال حدود 30 نفر دیگر در این رشته در دانشگاه های استان پذیرفته شده اند.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای لازم برای استخدام پرستار صادر شده است، گفت: در پایان امسال یا سال آینده برای پرستاران معاینه می شود و این افراد برای استخدام پرستارانی که زحمت کشیده اند به جامعه پرستاری تزریق می شوند. برای بیماران در دوران ویروس کرونا امتیازات ویژه ای در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید