وال استریت ژورنال: آمریکا برای کودتای نظامی آماده می شود ایران: این خصمانه و احمقانه است!

وال استریت ژورنال: آمریکا برای کودتای نظامی آماده می شود  ایران: این خصمانه و احمقانه است!

روزنو: دفتر نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به مقاله نظامی منتشر شده در وال استریت ژورنال اعلام کرد: تشویق و توصیه رهبران برای انتخاب گزینه نظامی احمقانه است. خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین الملل است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به مقاله جنگ طلبانه وال استریت ژورنال در توییتر نوشت: «تشویق و توصیه رهبران برای انتخاب گزینه نظامی – به ویژه زمانی که یک روند دیپلماتیک جدی در جریان است. بر خلاف اصول حقوق بین الملل.

«لحظه حقیقت در مورد بایدن؛ اگر مذاکرات هسته ای با ایران شکست بخورد، بایدن راحت تر تصمیم به اقدام نظامی علیه ایران بگیرد.

هیئت ایرانی در توئیتی نوشت: کسانی که چنین برنامه‌های بی‌ملاحظه‌ای را طراحی و اجرا کنند، مسئول عواقب آن خواهند بود.

به نوشته این روزنامه، در صورت شکست مذاکرات جاری در وین، بهتر است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خود را برای کودتای نظامی آماده کند.

نوشته فارس؛ این طرح زمانی مطرح می شود که هشتمین دور مذاکرات در وین درباره لغو تحریم ها علیه ایران در چهارم ژانویه در وین برگزار شود. وین، پایتخت اتریش نیز در دور هفتم مذاکرات به مدت 14 روز میزبان هیئت های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که از هازارد هشتم و هازارد دوازدهم برای رایزنی با کشورهای اروپایی درباره دو پیشنهاد ایران آغاز شده بود، برای چند روز متوقف شد و در هازارد هجدهم از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات از 16 آذرماه آغاز شد و روز جمعه 26 آذر با برگزاری نشست نهایی کمیته مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی با تصمیم گیری برای بازگشت هیئت ها به پایتخت ها و بازگشت به زودی به وین به پایان رسید. ماه ادامه یافت و پس از سه روز وقفه در شب سال نو در روز دوشنبه 4 ژانویه از سر گرفته شد.

در همین راستا، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه اخیرا در توئیتر به تشریح روند مذاکرات در وین پرداخت و گفت که مذاکرات به شکل عادی و خوبی پیش می رود: «به طور جدی برای یک توافق خوب.

دیدگاهتان را بنویسید