وال استریت ژورنال: ایران زیرساخت مالی بهبود یافته ای برای دور زدن تحریم ها ایجاد کرده است

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد حقوقی گفت: ایران در زیرساخت های خود برای دور زدن تحریم ها بسیار پیشرفته است. آنها از فناوری، مهارت، حمایت مردم و دولت برای حمایت از آن برخوردارند.»
وال استریت ژورنال: ایران زیرساخت مالی بهبود یافته ای برای دور زدن تحریم ها ایجاد کرده است

به گفته وال استریت ژورنال، یک عنصر کلیدی در «اقتصاد مقاومتی» ایجاد یک سیستم مالی است که در آن ایران بتواند تجارت خارجی و مبادلات مالی خود را ادامه دهد، حتی اگر این بخش ها تحریم شوند.

وال استریت ژورنال در بخشی دیگر از گزارش تفصیلی تحقیق امروز خود با استناد به برخی اسناد گزارش داد که بانک های مستقر در چین، خاورمیانه و کشورهای غربی به شرکت های ایرانی در بخش انرژی و صنعت خدمات بانکی ارائه کرده اند.

دیپلمات‌های غربی، مقامات اطلاعاتی، اسناد شرکت‌ها و صورت‌های بانکی بررسی‌شده توسط وال استریت ژورنال نشان می‌دهند که ایران با استفاده از شبکه‌های شرکت‌های جعلی، ارز و واسطه‌ها، حساب‌های بانکی با ده‌ها میلیارد دلار تراکنش در سال ایجاد کرده است. این مبادلات توسط قانون تحریم های ایالات متحده ممنوع است.

این روزنامه آمریکایی به دیپلمات ها و مقامات غربی و همچنین مقامات ایرانی استناد می کند که می گویند این شبکه توسط رهبران سیاسی ایران طراحی شده است.

صورت‌های بانکی و اسناد شرکتی بررسی‌شده توسط وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که هلدینگ HSBC و Standard Chartered Bank دو بانک بزرگ جهان در گروه مؤسسات مالی هستند که به شرکت‌هایی که به نمایندگی از صادرکنندگان ایرانی تجارت می‌کنند، خدمات ممنوعه ارائه می‌کنند. .

وال استریت ژورنال ایران از طریق این شرکت ها و حساب های بانکی آنها توانست نفت و سایر محصولات خود را به خریداران خارجی بفروشد و در ازای آن دلار، یورو و سایر ارزهای خارجی به دست آورد.

واردکنندگان ایرانی از این پول برای پرداخت کالاهای مورد نیاز ایران برای حفظ اقتصاد خود استفاده می کنند. یک شرکت وابسته به بانک مرکزی ایران این مبادلات ارزی را بین واردکنندگان و صادرکنندگان ایرانی تسهیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید