واکنش بازار خودرو به دور جدید مذاکرات وین/ قیمت نهایی سمند، ساینا، تیبا و دنا

واکنش بازار خودرو به دور جدید مذاکرات وین/ قیمت نهایی سمند، ساینا، تیبا و دنا

روز تو بررسی تغییرات قیمت خودرو در 24 ساعت گذشته نشان می دهد که قیمت ها رکود بوده است. تا جایی که بخش زیادی از خودروها بدون تغییر قیمت معامله شدند.

روند بازار نشان می دهد که معامله گران منتظر نتیجه مذاکرات در وین هستند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته اعلام کرد که تیم مذاکره کننده کشورمان برای ادامه مذاکرات هسته ای عازم وین شده است.

وی در این خصوص گفت: در این دور از مذاکرات که مانند گذشته با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار می شود، در خصوص ایده های ارائه شده از سوی طرفین از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که به طرف مقابل این هفته بحث و گفتگو خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافقی باثبات که تضمین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد که طرف های مقابل با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل این مشکل، شرایط را حل کنند. مسائل باقیمانده را برای پیشرفت موثر فراهم کنید.

در همین حال نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برای ازسرگیری توافق هسته‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ازسرگیری این مذاکرات بین ایران و قدرت‌های جهانی به وین رفته است.

از سوی دیگر به نظر نمی رسد تغییرات هفته آینده تاثیری بر ثبات قیمت ها در بازار خودرو داشته باشد. فعالان بازار می گویند این مشکل بازارها را وارد مرحله جدیدی از رکود کرده است.

بر اساس این گزارش بررسی قیمت بازار خودرو نشان می دهد که قیمت دناپلاس دنده ای ساده مدل 1401 با افت 2 میلیون تومانی به 441 میلیون تومان رسیده است. مدل 1400 این خودرو نیز با افت 2 میلیون تومانی 422 میلیون تومان معامله شد و مدل 1399 این خودرو نیز از 414 میلیون تومان در روز گذشته به 412 میلیون تومان رسید.

دناپلاس دنده ای توربو مدل 1401 نیز از 495 میلیون تومان به 490 میلیون تومان افزایش یافت. دنا پلاس اتوماتیک توربو مدل 1401 نیز 3 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر 505 میلیون تومان قیمت دارد.

خودروهای تندرو نیز در این مدت با افت قیمت مواجه شدند به طوری که دنده سریع R 1401 از 222 میلیون تومان روز گذشته به 217 میلیون تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید