واکنش روسیه به حمله صهیونیست ها به غزه


ساعت: 18:34
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888307

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد و خواستار جلوگیری از رویارویی همه جانبه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت خارجه روسیه به حمله روز شنبه اسرائیل به غزه واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العربیه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: مسکو به طور جدی نگران دور جدید خشونت ها بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها است.

در این بیانیه آمده است: ارتش اسرائیل دور جدیدی از تشدید تنش را با شلیک به نوار غزه در پنجم اوت آغاز کرد که واکنش گروه‌های فلسطینی را با بمباران گسترده در پی داشت.

زاخارووا افزود که مسکو با نگرانی عمیق این رویدادها را دنبال می کند که می تواند منجر به آغاز یک رویارویی نظامی تمام عیار و وخامت بیشتر وضعیت اسفناک انسانی در نوار غزه شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: ما از همه طرف های درگیر می خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از تشدید خصومت ها جلوگیری کنند و آتش بس فوری اعلام کنند.

حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از شامگاه دیروز (جمعه/ 14 مرداد) با نام «صباح صدیق» آغاز شد و تا امروز (شنبه) ادامه دارد.

به گزارش رسانه ها، از روز گذشته تاکنون 13 فلسطینی از جمله «تیسیر الجباری» از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده اند.

گروه های مقاومت مستقر در نوار غزه در پاسخ به حملات جنگنده های صهیونیستی شهرک های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه را با حملات موشکی و خمپاره ای هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که معتقد است این حملات حداقل یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید