واکنش سردار آزمون به بازی با آمریکا و انگلیس

واکنش سردار آزمون به بازی با آمریکا و انگلیس

پس از چندین فصل حضور در فوتبال روسیه، سرانجام کاپیتان تستا در فصل نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته قبل از زنیت سن پترزبورگ به بایرلورکوزن آلمان رفت. تست زنیت را قبل از حمله نظامی روسیه به اوکراین ترک کرد و در مصاحبه اخیر خود گفت که هرگز تصور نمی کرد چنین اتفاقی بیفتد.

آزمون همچنین بر علاقه خود به اسب سواری و فعالیت در این رشته تاکید کرد و گفت که پس از پایان دوران فوتبالش قصد مدیر و مربی شدن ندارد و به اسب های خود مشغول خواهد شد.

در ادامه گزیده ای از گزارش باشگاه بایرلورکوزن و گفتگو با سردار آزمون را مشاهده می کنید:

اسم اسبم را فراموش کردم

سردار آزمون عاشق مسابقه است، اما بزرگترین سرگرمی این جوان 27 ساله 52 اسب مسابقه اوست. او اولین اسب خود را 10 سال پیش خرید: «من آنقدر اسب دارم که گاهی نام آنها را فراموش می کنم. قبل از مسابقه من همیشه فیلم های اسب هایم را تماشا می کنم. اگر دوستان یا خانواده ام فراموش کنند برای من فیلم بفرستند، واقعا عصبانی می شوم. من آنها را دوست دارم و بعد از دوران بازیگری ام زمان بیشتری برای آنها خواهم داشت.

اسب ها نقش مهمی در زندگی اولیه سردار آزمون داشتند. مدتها قبل از اینکه او برای اولین بار به عنوان یک کودک 9 ساله در تعطیلات در ترکمنستان، زادگاه والدینش، توپ را بزند. او با خنده خفیف می گوید: «بعد از به دنیا آمدن، اول مادر و پدرم و سپس اسب هایمان را دیدم. پدر و مادرم مزرعه بزرگی داشتند که اسب های پدر، عمو و پدربزرگم در آنجا بودند. حتی از بچگی مسابقه دادم. اسب ها اشتیاق بزرگ من هستند. من چیزهای زیادی در مورد آنها می دانم و اولین اسبم را در 17 سالگی خریدم.

بعد از فوتبال نه مربی می شوم و نه مدیر

پدر و مادر، خواهر، پسر عمو، برادرزاده و بهترین دوست او اسب هایی را به عنوان هدیه دریافت کردند. این خانواده قبلاً جایزه ای بالغ بر 25000 یورو را از مسابقات خانگی دریافت کرده اند. در ایران پول زیاد است اما در تورنمنت استرالیا پول زیادی پیش بینی می شود. اگر فوتبال در نقطه‌ای به پایان برسد، آزمون می‌خواهد بیشتر Down Under شروع شود و در آنجا قهرمان مسابقات شود: “وقتی فوتبال را ترک کردم، نمی‌خواهم مربی یا مدیر باشم.”

یکی دیگر از سنت های شگفت انگیز خانوادگی که تقریباً کل خانواده را به هم متصل می کند. مادر، دایی و پسر عمو: ملی پوش سابق والیبال؛ پدرش: قهرمان آسیا و «بهترین والیبالیست آسیا برای مدت طولانی». اینکه سردار بالاخره تصمیم گرفت فوتبال بازی کند و به این ترتیب از پیروی از پدر و مادرش امتناع کرد، عواقبی برای خانواده اش نداشت: «من واقعاً والیبالیست خوبی بودم، اما همه به من توصیه کردند که فوتبال را انتخاب کنم. مسیر زمانی مشخص بود که در یک تورنمنت بین المللی بهترین گلزن شدم و از روسیه پیشنهاد دریافت کردم. «از آن زمان، من فقط در تعطیلات خانوادگی در ساحل والیبال بازی کردم.

واکنش به ترک روسیه قبل از حمله به اوکراین

سردار آزمون در پایان ژانویه زنیت سن پترزبورگ را به مقصد لورکوزن ترک کرد. انتقال او به Werkself در زمستان و نه در تابستان 2022 طبق برنامه ریزی اولیه، علیرغم برخی مشکلات اولیه، ضربه مستقیمی به دو طرف بود. آزمون اولین گل خود را برای بایرلورکوزن پس از بهبودی از مصدومیت و بازی در جایگاه سوم بایر در پایان فصل به ثمر رساند.

بعد از بازی مقابل کلن بسیار ناامید شدم. فهمیدم این بازی برای باشگاه و هواداران چه معنایی دارد. تمام تلاشم را می‌کنم تا فصل بعد این مسابقه را ببرم. در اینجا با استقبال زیادی مواجه شدم. ما در تیم خیلی خوش می گذرانیم، از جمله سفر اخیر به مکزیک (منظور سفر بایر لورکوزن به مکزیک در پایان فصل گذشته در بوندسلیگا است) من می خواهم به تیم کمک کنم. در دفاع، در حمله؛ من باید همه جا با همه باشم. سال بعد می توانم خیلی بهتر بازی کنم. امیدوارم فصل را خیلی خوب شروع کنم.»

اینکه او قبل از شروع فصل جدید باشگاه، لیگ و هم تیمی هایش را می شناسد یک مزیت بزرگ است. مزیت دیگر ترک روسیه قبل از شروع جنگ با اوکراین بود. اتفاقات اوکراین این جوان 27 ساله را افسرده می کند: «من همیشه در روسیه احساس راحتی می کردم و مردم همیشه به من لطف داشتند. من هرگز فکر نمی کردم چنین چیزی امکان پذیر باشد، اما من یک سیاستمدار نیستم. بنابراین من نمی خواهم زیاد در مورد جنگ صحبت کنم. «من به عنوان یک شخص می گویم که در این دنیا نباید جنگی صورت گیرد.

بازی با آمریکا و انگلیس سیاسی نیست

آزمون دومین کاپیتان ایران و سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی است: او یک فوق ستاره فوتبال ایران است. این را بیش از 4.6 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام نشان می دهند، جایی که او عکس هایی از بازی ها و اسب های خود را منتشر می کند. او همچنین امید بزرگی برای جام جهانی امسال است. ایران – دیدار وحید هاشمیان، بازیکن سابق بوندسلیگا و دستیار فعلی تیم ملی ایران – با تیم های آمریکا، انگلیس و برنده پلی آف ولز مقابل برنده دوئل اوکراین و اسکاتلند. یک گروه جالب، اما از نظر سیاسی انفجاری. (این مصاحبه قبل از اعلام صعود ولز به جام جهانی انجام شده است)

این بازیکن 27 ساله این را پنهان می کند: “ما به همه بازیکنان، مهم نیست که از کجا آمده اند، احترام می گذاریم. هیچ مشکلی بین ما نیست، اول می خواهیم فوتبال بازی کنیم. ما باید سیاست را به سیاستمداران بسپاریم. “همه ما در هدف صعود متحد هستیم و رویای قهرمانی در جام جهانی را داریم.

من به ایرانی بودنم افتخار میکنم

اینکه پدر و مادرش زمانی از ترکمنستان به ایران آمده اند، رابطه او با این کشور را تغییر نمی دهد – ایران مادرش است: «ترکمن های زیادی در شمال شرق ایران زندگی می کنند. روابط بین ما عالی است، ما ترکمن هستیم، اما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم.

این تست تنها در ایران و روسیه شناخته شده نیست. بسیاری از مهاجران ایرانی در سرتاسر جهان اطمینان حاصل می کنند که تقریباً در همه جای دنیا – از جمله راینلند – منطقه ای در دو سوی رود راین شناخته شده است: «ایرانی ها عاشق فوتبال هستند و بسیار پرشور هستند. من در هر بازی خانگی تعداد زیادی پرچم ایران را می بینم و مردم اغلب در اینجا و اطراف لورکوزن با من صحبت می کنند. این باعث خوشحالی من است و همه همیشه بسیار دوستانه هستند. فقط زمانی که به کشورم سفر می کنم گاهی اوقات می خواهم فقط برای خانواده و اسب هایم وقت داشته باشم.”

من ایرانی هستم، نمی ترسم

در اوایل ژانویه 2013، در روز تولد 18 سالگی اش، خداحافظی با خانواده و اسب هایش برای او آسان نبود. مردی که جوان ترین بازیکن تاریخ ایران شد به خارج از کشور رفت. او نه سال و نیم بعد به یاد می آورد و چند ماه اول پس از ورود به زندگی جدیدش را به یاد می آورد: «من افسرده بودم. خیلی سخت بود چون پدر و مادرم، دوستانم و همچنین اسب هایم خیلی دور بودند. من تنها بودم.» اما او به خانواده‌اش، به کارکنان باشگاه و مهم‌تر از همه ثابت کرد که نه تنها یک ورزشکار با استعدادهای خاص، بلکه با جاه‌طلبی‌های بزرگ است.

او در آن زمان در شرایط سخت به خود گفت: «من ایرانی هستم، نمی ترسم». خودباوری به سرعت جواب داد. او به یک ستاره تبدیل شد – بسیار فراتر از مرزهای ملی میهن قدیمی و جدید خود. و سریعتر از حد انتظار: او اولین بازی حرفه ای خود را برای روبین کازان در نیمه دوم سال 2013 انجام داد.

در سال 2015، او به روستوف نقل مکان کرد و سفری را که در سنین پایین آغاز کرده بود به پایان رساند: از خاک رس تا لیگ برتر – وقتی به اولین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا فکر می کند، چشمان آزمون می درخشد. علیرغم کسب چهار عنوان قهرمانی، دو جام حذفی، برنده شدن آقای گل لیگ روسیه (2020) و انتخاب شدن به عنوان بهترین فوتبالیست روسیه (2021)، لحظات عالی در کلاس بالا جزو خاطرات مورد علاقه او از دوران حرفه ای او تاکنون بوده است.

با این بازیکنان جوان و با استعداد هر چیزی ممکن است

او در اولین فصل حضورش در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2016/17، 2-1 مقابل اتلتیکو مادرید و 3-2 در پیروزی 2-0 مقابل بایرن مونیخ گلزنی کرد. او در بازگشت به مسابقات در سال 2019، به گلزنی در زنیت مقابل لیون (1-1) و بنفیکا (3-1) ادامه داد. او فصل گذشته یک گل به یوونتوس (2 بر 4) و یک گل به چلسی (3 بر 3) زد. او با 6 گل در لیگ قهرمانان موفق ترین گلزن تاریخ ایران است.

حالا او به مسابقه مورد علاقه خود (لیگ قهرمانان اروپا) بازگشته است: “لیگ قهرمانان بهترین مسابقه است. ما واقعاً می‌خواستیم به مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان برسیم و در هوفنهایم آماده بودیم تا برای یک فصل قدرتمند پاداش بگیریم.» آزمون به خودش، کادر مربیگری و بایر ایمان دارد.

برای او، سوار بر اسب یا در لیگ قهرمانان، رقابت همیشه شامل یک شانس برای پیروزی است: “من همیشه رویای بزرگی دارم. با این بازیکنان جوان و با استعداد (در لورکوزن) هر چیزی ممکن است. این فوتبال است، من آن را بارها و بارها تجربه کرده ام: ما بایرن و روستوف را شکست دادیم. ویارئال اخیرا به نیمه نهایی رسیده است. پس چرا ما نمی رسیم؟ به خصوص پس از اینکه لورکوزن 20 سال پیش نشان داد که باشگاه می تواند چه دستاوردهایی داشته باشد و چه توانایی هایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید