واکنش مردم خوزستان به “تعطیلی استان خوزستان توسط یهوه”

این اطلاعیه شبانه اضافه کرد که «تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد» و در صورت تداوم پدیده گرد و غبار نتیجه اعلام خواهد شد.

استانداری خوزستان ساعت 8:30 صبح امروز در حالی که دانش آموزان و کارکنان زیادی در محل کار و تحصیل خود حضور داشتند، تمامی مقاطع تحصیلی و ادارات را به دلیل “پیش بینی افزایش غلظت در مناطق شمالی طی ساعات آینده” دانست. “آخرین شرایط آب و هوایی، غلظت ها و مناطق تحت تاثیر گرد و غبار را بررسی کنید.”

این در حالی است که مردم خوزستان با اعلام تعطیلی ریزگردها در استان خوزستان و ابراز نارضایتی و گلایه به این روند تصمیم گیری واکنش شدیدی نشان داده اند.

یکی از شهروندان اهوازی با ارسال پیامی به شبکه های اجتماعی رهیاب نوشت: ساعت 23 شنبه شب دقیقاً چه گزارشی اعلام شد که به دلیل ظهور گرد و غبار و ادامه وضعیت بحرانی ناشی از وی، ادارات و مراکز مدارس و پیش دبستانی ها در صبح بقیه بخش ها تعطیل و سازمان ها با دو ساعت تاخیر شروع به کار می کنند !؟

استاندار خوزستان گفت: و دقیقا از ساعت 9 صبح تمامی ادارات و بانک های استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کردند و مردم کار روزانه خود را برای ارائه خدمات بانکی و اداری آغاز کردند که دقیقا بین ساعت 9 تا 10 است. . بخش ها و مراکز آموزشی امروز یکشنبه تعطیل است.

در میان نادیده گرفتن این لحظه حیاتی، بیشتر دانش آموزان در این زمان به مدرسه می روند و والدین باید عجله کنند تا فرزندان خود را به مدرسه برگردانند. در این میان آیا با خطری که این گروه ها را تهدید می کند مواجه هستید؟ !!!

وقتی در همان ساعات اولیه مشخص شد که حجم گرد و غبار در هوای خوزستان بسیار زیاد است و امکان فعالیت ادارات و مدارس وجود ندارد، چه اصراری برای افتتاح مراکز مختلف دولتی داشتید!؟

آیا در این بی تدبیری دانشجویان، مردم عادی، خرده وکلا و بزرگسالان متضرر نشدند!؟

آیا ناتوانی شما در تشخیص و تصمیم گیری به موقع عجیب نیست!؟ چگونه کارشناس هواشناسی استان خوزستان زودتر این وضعیت را پیش بینی نکرده بود تا این سردرگمی عجیب در استان ایجاد نشود.

آقای استاندار، آقای مسئول، اگر قلب شما برای فرزندتان می تپد، لطفا به فکر همه فرزندان و بنیانگذاران آینده این کشور باشید و به موقع تصمیم بگیرید.

از سوی دیگر پس از این تصمیم، خودروهای تک سرنشین، حمل و نقل عمومی ضعیف و کندی پروژه های بزرگ پل سازی در خوزستان نیز وضعیت یهویی را به یک کوهان بلند تبدیل کرد و ترافیک را با مشکل مواجه کرد.

بخش‌های وسیعی از خیابان‌های اهواز که در زمان افتتاح مدارس و دانشگاه‌ها شلوغ بود، اکنون با ترافیک بسیار سنگین‌تری مواجه است.

با توجه به پیش بینی افزایش روزهای زمینی در خوزستان و احتمال تکرار این شرایط، انتظار می رود با تصمیم گیری به موقع و مدیریت بهتر اطلاعات در این شرایط مردم را سردرگم کند.

این اولین بار نیست که کارگروه اورژانس آلودگی هوای خوزستان تعطیلی دیرهنگام را اعلام می کند و در گذشته نیز موارد مشابهی رخ داده است.

بارها پیش آمده که خوزستانی ها پس از بازدید از محل کار از تعطیلی ادارات در روزهای گرد و غبار مطلع شده اند اما این بار به دلیل هشدارهای هواشناسی درباره گرد و غبار، اعلام دیرهنگام تعطیلی موجه نبوده و تنها باعث سردرگمی مردم می شود. همچنین در زمان اعلام تعطیلی، بسیاری از کارمندان، دانش‌آموزان و دانش‌آموزان یا به محل کار یا مدرسه رسیده‌اند و یا در راه بوده‌اند و در مواجهه با آلودگی شدید و گرد و غبار مجبور به بازگشت به خانه‌های خود شده‌اند.

محمد سبزه زاری در پاسخ به این سوال که آیا کارشناس هواشناسی خوزستان غلظت گرد و غبار امروز را در استان پیش بینی می کند؟ وی گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم پیش بینی دقیق ترافیک و مسیرها و مناطق متاثر از گرد و غبار و همچنین تمرکز در این مناطق و زمان های پایداری کار بسیار سختی و به عبارتی معضل روز جهانی آب و هوا است. اما دیروز هشدار نارنجی رنگی درباره ظهور گرد و غبار عراق و تاثیر آن بر خوزستان دادیم.

وی افزود: پیش بینی ما غلظت بالای هزار میکروگرم بر متر مکعب در برخی نقاط استان بود. همچنین در اکثر مناطق مرکزی، شمالی، غربی و جنوبی شاهد کاهش دید به زیر هزار متر و در نقاط زیر 500 متر بودیم که این اتفاق افتاد و در برخی نقاط استان دید افقی به زیر 300 متر رسید.

سبزه زاری ادامه داد: بر اساس پیش بینی های ما روز گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان تشکیل جلسه داد و وضعیت بحرانی گرد و غبار را تشریح کرد تا در مورد تعطیلی و تمامی موارد مرتبط تصمیم گیری شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: مدارک خود را ارائه می دهیم اما در روزهای تعطیل تصمیم نمی گیریم.

بسیاری از افراد در فضای مجازی، صفحات شخصی، خبرگزاری ها و رسانه ها از ما خواسته اند که به مسئولان بگوییم که این گونه تصمیمات در صورت اتخاذ در زمان مناسب موثر است.

کاربران خوزستانی در شبکه های مجازی نیز گفتند که برخی شب ها می خوابند; صبح دیدند گرد و غبار تصمیم دولت را به سخره گرفته است.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس نیز با اعتراض به این وضعیت گفت: این تصمیم فوری و بدون هیچ گونه اقدامی است، نشان از مدیریت شکست دارد. وقتی همه مردم برای دریافت خدمات رفتند، دوست دارم حداقل 12 ساعت تعطیل باشد.

حسینی ادامه داد: بدرقه افراد بی احترامی و بی احترامی به حیثیت و منزلت آنان است; این تصمیمات فوری باید متوقف شود و به علل و بنیانگذاران رسیدگی شود.

وی بیان کرد: وقتی مردم خوزستان دچار بدی آب و هوا، گرد و غبار و مشکلات زبان روزه می شوند، دیگر مجبور نیستند تاوان بی ذوقی و صراحت مدیران را بپردازند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس انتقاد می کند: ما هر وقت انتقاد می کنیم می گویند که نمایندگان انتقاد می کنند و صحبت می کنند فقط زمانی که ما در مجلس هستیم و کارمان را انجام می دهیم.

حسینی تاکید کرد: مدیران استان خوزستان باید پاسخگوی تصمیمات نابهنگام خود باشند.

گرچه ریزگردهای این روزها نتیجه اقدامات شگرف دولت روحانی است، اما مردم نسبت به این گونه تصمیمات معترض هستند که باعث سردرگمی آنها شده و از دولت و مجلس خواستار اقدام فوری هستند.


fdee59a9 65ed 4c96 95a8 33f5f857a658 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید